Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Martin Finger

    jako Walter v inscenaci Homo Faber v Činoherním studiu, Ústí nad Labem (režie David Šiktanc)

    Inscenace – stejně jako předloha, stejnojmenný román Maxe Frische – je v podstatě monologem titulní postavy Waltera Fabera rekapitulujícího svůj život. Martin Finger úspornými prostředky využívajícími každodenní rituály, nenápadnými posuny obyčejných situací do vnitřních napětí a nevyřčených tajemství, soustředěností na detail a schopností propojit různé časové i prostorové události nechává připomenout svým nejlepším postavám v Pražském komorním divadle, jako byl Josef K. v Kafkově Procesu či titulní role v Bernhardově Světanápravci. Zásluhou především jeho hereckého naturelu a soustředěného výkonu nenechává představení diváka v klidu. Působí po celý čas tajuplně, přitom naléhavě, se silnými existenciálními podtóny svědomí racionálního člověka pronásledovaného – či dostiženého – minulostí, která ho vede k odstupu vůči lidem a jízlivému cynismu ve vztahu ke světu. Finger prokazuje, že patří k nejlepším hercům své generace. (Recenzi najdete na straně 6.)DN

    • Autor:
    • Publikováno: 15. května 2017

    Komentáře k článku: Martin Finger

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,