Martin Leginus odchází z Prahy – Divadelní noviny
Divadelní noviny Aktuální vydání 3/2025

Kulturní měsíčník pro divadlo a jiné umělecké obory

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

3/2025

ročník 34
27. 3. 2025
Můj profil

Divadelní noviny > Zprávy

Martin Leginus odchází z Prahy

Hudební ředitel pražské Státní opery Martin Leginus odchází ze své funkce. Na konci března, a to údajně z osobních důvodů. S Národním divadlem bude dál spolupracovat jako dirigent představení Madama Butterfly a Aida. Dohodl se na tom v pátek 22. ledna večer s ředitelem Národního divadla Janem Burianem. Bez dalších podrobností to tentýž den večer v tiskové zprávě oznámilo vedení divadla. Leginus byl hudebním ředitelem Státní opery od 1. srpna 2013.

Martin Leginus. FOTO archiv

Martin Leginus. FOTO archiv M. Legina

Martinovo výjimečné zaujetí pro práci s orchestrem a schopnost velmi kvalitně obsazovat sólové role stojí za nezpochybnitelným růstem umělecké úrovně představení ve Státní opeře. Jeho důvody pro návrat do Bratislavy jsou natolik vážné, že mu nelze nevyhovět. Jako dirigent i hudební ředitel zanechal v Praze velmi dobrý dojem a těšíme se, že má chuť pracovat se svým orchestrem i v budoucnu, uvedl dnes po páteční schůzce s Martinem Leginusem ředitel Jan Burian v tiskové zprávě.

Martin Leginus ještě v pátek večer na žádost portálu Opera Plus o bližší stanovisko uvedl, že svůj odchod ze Státní opery v době závěrečných zkoušek před premiérou Madama Butterfly komentovat nechce.

Vedení Národního divadla zahájí v nejbližších dnech jednání s domácími i zahraničními dirigentskými osobnostmi. Cílem je obsazení pozice hudebního ředitele Státní opery v nejkratším možném čase, sdělilo v tiskové zprávě pražské Národní divadlo.

/Z více veřejných zdrojů pro i-DN zpracoval hul/

  • Autor:
  • Publikováno: 27. ledna 2016

Komentáře k článku: Martin Leginus odchází z Prahy

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*



Obsah,