Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Martina Hajdyla Lacová

    V pražském divadle Venuše ve Švehlovce uvedla tanečnice Martina Hajdyla Lacová 22. dubna v rámci festivalu Venušiny dny první z chystané série sólových pohybových performancí nazvaných Bodies in Progress. Doprovázena hudebnicí Alexandrou Cihanskou Machovou v nich prezentuje a do července v různých místech Evropy (v Ostravě, Bruselu, Bratislavě, Banské Bystrici, Liptovském Mikuláši, Žilině, ještě dvakrát v Praze…) bude prezentovat své tělo a stavy své mysli v průběhu svého právě probíhajícího těhotenství. Od 22. do 38. týdne života plodu tak vzniká veřejný dialog matky s jejím na svět přicházejícím – třetím – potomkem. Divák je přítomen intimnímu, současně však s diváky veřejně sdílenému tanečnímu/pohybovému dialogu odehrávajícímu se v jednom těle s vědomím, že jeho výsledkem budou bytosti dvě, nový život. Každý pohyb zrcadlí dialog mezi někým a něčím, co teprve přijde, a zároveň loučení s někým, kým jsme byli, osvětluje téma a smysl svého tance Hajdyla Lacová. Odvážný, sebevědomý, hrdý, formou pokorný, citlivý, časově omezený projekt zkoumá, kam až lze s rituálem veřejně prezentovaného těhotenství dojít. Dává – jak zdůrazňuje autorka – prostor expresivitě proměňujícího se těla.DN

    • Autor:
    • Publikováno: 14. května 2024

    Komentáře k článku: Martina Hajdyla Lacová

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,