Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Miloš Štědroň

    Miloš Štědroň – výrazná osobnost soudobé hudby – představuje poměrně vzácné spojení hudebníka a erudovaného muzikologa. Jeho dílo je názorným dokladem, jak se obě specializace mohou navzájem plodně ovlivňovat. Ať píše o Claudiu Monteverdim, Josefu Bergovi či Leoši Janáčkovi, vždy je to bystrý pozorovatel a břitký glosátor. Výrazným melodickým fondem na sebe upozornil poprvé v Baladě pro banditu (1975), muzikálu na libreto Milana Uhdeho. Nyní dvojice Štědroň – Uhde vytvořila minioperu Moc Art, Miloš Štědroň před premiérovým představením pronesl minipřednášku o vztahu Mozart a Brno a o pár minut později se zhostil role Salieriho. Ve všech svých „úlohách“ obstál.

    • Autor:
    • Publikováno: 28. dubna 2014

    Komentáře k článku: Miloš Štědroň

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,