Divadelní noviny Aktuální vydání 22/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

22/2024

ročník 33
24. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Mým čtenářům! (No. 5)

    Tak to všechno skončilo dřív, než jsme se nadáli. Včera proběhl Encounter movie – filmový sestřih reportáží studentů z JAMU a pak už závěrečný ceremoniál ve velkém sále Divadla Husa na provázku, kde ředitel festivalu prof. Petr Oslzlý zapolemizoval, zda již není starý. On i samotný festival.

    A jak to tedy celé dopadlo?

    Porota se rozhodla ocenění Marta 2011 udělit za SCÉNOGRAFII Ondreji Zacharovi (Vysoká škola múzických umení Bratislava, Slovensko, Bratislava – W. Shakespeare: Sen noci svatojánské) za efektivní a nikoli pouze efektní prostor, který výrazně spoluvytvářel atmosféru inscenace a zároveň umocnil hereckou akci.

    Cenu za ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON Ivaně Kubáčkové – Helena (Vysoká škola múzických umení Bratislava, Slovensko, Bratislava – W. Shakespeare: Sen noci svatojánské) za technicky kvalitní a odvážné herectví, které dokázalo postihnout komické i temnější stránky postavy.

    Vítězem v kategorii MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON se stal Sergej Beskakotov – Arkadij Makarovich Dolgorukij (Divadelní institut Borise Shchukina, Rusko, Moskva – F. M. Dostojevskij: Výrostek) za citlivé a přesvědčivé zachycení psychologicky komplikované postavy.

    Speciální SPOLEČNOU HERECKOU CENU obdrželi Sophia Rodriguez a Claudius Hoffmann (Scuola Teatro Dimitri, Švýcarsko, Verscio – Plautus, Moliére, Kleist, Giradoux: Nenasytný Amfitryon) pro dvojici nejvýraznějších osobností, které v součinnosti s ostatními vynikajícím způsobem naplnily tradiční divadelní žánr komedie dell‘ arte v silné kolektivní inscenaci, která nabízí nejen precizní hereckou techniku, ale především výsostnou zábavu.

    Zcela mimořádné ocenění, kterým je CENA ŘEDITELE FESTIVALU získala Manhaz Zabihi (University Theatre House of Iran, Tehran – Morteza Mirmontazemi: Žena, muž) za autentický herecký projev při scénickém ztvárnění závažného společenského tématu.

    Být, či nebýt… a čím… opilý?

    Po vyhlášení následoval slavnostní raut a pak se studentská omladina přesunula na závěrečnou párty do klubu Abajo. Na závěr si dovoluji malou polemickou otázku, zda skutečně studenti z vysokých divadelních škol mají zapotřebí se každý večer setkávat v diskotékovém klubu, kde není slyšet vlastního slova a kde je pro obsluhu na prvním místě především alkohol? Nebylo by pro příště lepší domluvit místo pro setkávání a diskuse nad divadelní prací s některou z brněnských kaváren či čajoven? Skutečně se mají mladí umělci prezentovat jako „pařící opilci“, kterých jsou plné ulice?

    Festival Setkání/Encounter 2011 skončil. Nezbývá než pronést tradiční: Zemřel Encounter 2011Ať žije Setkání 2012!


    Komentáře k článku: Mým čtenářům! (No. 5)

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,