Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Národní v gala

    V opeře Národního divadla se odehrály čtyři mimořádné večery s opravdu špičkovými pěvci. Dlouhá léta nic, a teď tohle! Ve dvou představeních opery Andrea Chénier zazpíval titulní roli Yusif Eyvazov, poslechnout si ho přijela i jeho manželka Anna Netrebko, jak už jsme minule uvedli. Předvedl báječně nosný tmavý tenor, ale víc mě potěšilo, že mu byli rovnocennými partnery Svatopluk Sem (ještě si ho agentury nevšimly, ale patří do velkého světa) a Petra Alvarez Šimková. K vznosnému romantickému večeru hodně přispěli dirigent Petr Kofroň a výtečný orchestr. Ten zahrál parádně (až na pár hráčských chybiček) i Rusalku, dirigoval Łukasz Borowicz, energicky, nesentimentálně, s citem pro zvuk – kde se to naučil? Má za sebou pěknou mezinárodní kariéru a nyní doprovází Piotra Beczału, který tu ve dvou představeních zazpíval Prince. Kultivovaným, přirozeně znějícím hlasem bez nejmenších technických problémů. Sympaticky. Jen pár lkavých italských intonací a rozbředle přelyrizované pojetí některých frází do dvořákovského stylu nepatří. Holt MET, stylově tam Rusalku neumějí. Dirigent mu několikrát utekl! Nešť, krásně se to poslouchalo, zvlášť když Vodníka zazpíval Štefan Kocán! Pražané se ale, myslím, nehrnuli…HER


    Komentáře k článku: Národní v gala

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,