Divadelní noviny > Názory – Glosy
Nedá mi to
Karla Hofmannová na vedlejší straně popsala způsob rozdělování dotací na kulturu v Brně. Zdálo by se, že systém je transparentní a musí fungovat. Nicméně Brněnský deník Rovnost (v článku Nejméně bodů, nejvíc peněz. Klub Metro si dotaci vykřičel, tvrdí konkurence, z 6. června) informoval o polemice s rozhodnutím rady města, která v druhém kole grantového řízení přidělila nejvyšší dotaci žadateli, jemuž trojice hodnotitelů v prvním kole přisoudila nejméně bodů. Je to porušení pravidel?
Majitel klubu Metro Music Bar Josef Buchta se ohrazuje proti nařčení, že si dotaci na magistrátu „vykřičel“. Podle něho došlo k nespravedlivému posouzení jeho žádosti, neboť jeden porotce klub neoprávněně nařkl z pořádání neonacistických koncertů. Ergo, byl podjat. Podle Rovnosti i jeden ze tří odborných hodnotitelů, Roman Truxa, pochybuje o kompetenci komise a hodlá navrhnout její změnu: Hodnotitele je třeba vybrat tak, aby sledovali kluby celý rok a měli přehled o počtu a kvalitě nabízené živé hudby. A nebyl spokojen ani s věcným posuzováním žádostí: Jako porotci jsme měli jen hodnotit relevanci žádostí, ne jejich oprávněnost. Josefa Buchtu podpořil náměstek pro kulturu Matěj Hollan výrokem pro Rovnost: Je to výrazný brněnský klub, hrají tam často i hvězdy oceněné americkou cenou Grammy.
Fakticky tedy politikové za přispění náměstka pro kulturu „opravili“ stanovisko odborné komise, což lze vykládat různě: Byla komise opravdu málo kompetentní? Přisvojili si politikové kompetence odborně rozhodnout lépe než odborníci? Nebo jen uplatnili nezpochybnitelné právo na jiný názor a přidělili dotaci podle svého? Je chyba v systému, nebo v lidech?HER
Komentáře k článku: Nedá mi to
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)