Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Největší flám. Z pekla!

    Zatímco miliony fanoušků s napětím i nostalgií očekávaly novoroční HBO potterovský speciál ke dvacátému výročí filmové premiéry proslulé ságy, veřejnoprávní Česká televize jen o den dříve vypustila do světa diametrálně odlišný slet. Z peněz daňových poplatníků vznikla velkolepá estráda k oslavám významného životního jubilea herečky a národního symbolu nešetrného zacházení s vlastním hlasem, Jiřiny Bohdalové. Ano, tahle čarodějnice už dávno není malá.

    Jiřina Bohdalová a Libor Bouček. Foto: archiv redakce

    Byla to trachtace jistě oprávněná svým účelem, nikoli však formou. Bradavice chudých vkusem. Těžkotonážní retro a celovečerní reklama na botox, hustá jak afro Jitky Zelenkové. V nejostřejších momentech jsem se povzbuzoval nadějí, že by mohlo jít o sofistikovanou parodii zrozenou v šíleném mozku Tomáše Dianišky. Bohužel nešlo. Postarší pěnice, rozverně ryčící banální popěvky o dlouhých nocích a prozatímních časech, jež většinou doplňovaly kůzlečí swings ve věku jejich (pra)vnuček, a jinošští tanečníci, kteří večeru dodali svůdnou atmosféru tuniské dupárny. Multigenerační pospolitost pak mimo jiné utvrdili non-stop žijící upírský král diskoték a rudých sak Michal David, spolu s jako zamlada křepčícím Petrem Jandou. Skutečnost, že nejmladšími sólovými vystupujícími se stali Ondřejové Brousek a Gregor Brzobohatý a Vojtěch Kotek s Jakubem Prachařem, kteří si zaskotačili se stříbrnými kosmokoťátky, snad hovoří za vše. Ještě horší však je obludná lenost, s níž byl temný sabat zkonstruován. Nového pomálu, leč přemíra starého železa. František Ringo Čech dokonce neváhal dovalit otřesný obraz z vlastní dílny. Křemílek s Vochomůrkou se vyděšeně skryli v koutku s výherními automaty, a havran Abraxas se myslivcem zlil. Z otřesného slepence by nebyla moudrá ani kmotra liška. A Čestmír? Ten radši uletěl. Já jsem pořad z vlastní vůle absolvoval celý, nikoli však v předpůlnoční premiéře. A dobře jsem udělal. Protože takové rozloučení si snad ani rok 2021 nezasloužil.

    Jiřina Bohdalová s Karlem Šípem. Foto: archiv redakce

    Glosátorův masochismus byl bezpochyby ukojen, otázkou však je, kdo za tenhle do mozku otřesný vryp může. Samotnou oslavenkyni a spoluautorku scénáře teď ponechme stranou, k odpovědnosti však volám dramaturgyni Elišku Faeklovou, scénáristu a moderátora večera Libora Boučka a zhůvěřilého čarodějova učně – Adamcova dědice, režiséra Michaela Čecha. Potom všem už ani nepřekvapí, že vedoucím produkce byl nomen omen Petr Herák. Bez něj to totiž nejspíš nešlo. Mějte se hezky!


    Komentáře k článku: Největší flám. Z pekla!

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,