Německá moc-bezmoc
Podzimní smršť přehlídek vrcholí Pražským divadelním festivalem německého jazyka. Od 16. listopadu do 3. prosince ve svém čtyřiadvacátém ročníku nabídne v hlavním programu deset představení z Německa, Rakouska, Švýcarska, Lucemburska a Lichtenštejnska, podruhé mezinárodní platformu theatertreffpunkt prag ve spolupráci s Goethe-Institutem a dalších šest položek off-programu. Hrát se bude na nejrůznějších pražských scénách od nejtradičnějších (Stavovské divadlo a Divadlo na Vinohradech) po alternativní (DOX, La Fabrika). Letošní motto MACHT-OHNMACHT / MOC-BEZMOC připomíná, jak se proměňuje myšlení o divadle a jak se proměňuje společnost.
Nejočekávanější je inscenace Štěstí a pád krále Otakara z vídeňského Volkstheateru v režii Dušana Davida Pařízka, který z někdejší prohabsburské Grillparzerovy „agitky“ vytvořil frašku o moci a bezmoci a o povaze moci. Hlavní roli českého krále Přemysla Otakara II. ztvárnil pozoruhodný český herec Karel Dobrý, celkem má představení (i s titulní postavou) trojí české zastoupení. Identita Evropy, tak se jmenuje rozsáhlý mezinárodní projekt k třístému výročí Lichtenštejnska (s Lichtenštejnskem koprodukují Lucembursko a Německo): na současnou tvář Evropy se dívá osm evropských autorů z různých zemí, na režii se podílejí Katrin Hilbe a Rafael David Kohn.
Do třetice upozorním na inscenaci Farm Fatale z Münchner Kammerspiele, francouzský režisér Philippe Quesne podle německé kritiky vytvořil jednu z nejlepších německojazyčných inscenací loňské sezony.
Více o programu se dozvíte na webových stránkách www.theater.cz. jas
Komentáře k článku: Německá moc-bezmoc
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)