Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Nepamatuji,

    že by se kdy zrušila premiéra v opeře Národního divadla. Kvůli onemocnění obou představitelek titulní role Pucciniho hitu Madama Butterfly! Partu, který ovládají všechny lepší sopranistky a jistě by rády zaskočily.

    Premiéra v budově Státní opery byla 4. února odvolána bez náhrady. Druhá premiéra 9. února, z níž se stala premiéra první, byla už obsazená. Nejpodstatnější hosté se nakonec vešli, rád kvituji, že jsem v přízemí(!) zaznamenal snad všechny opravdu píšící kolegy-kritiky. Ale co s jedenácti sty pozvanými i platícími diváky? V diskusích na Opera Plus jeden z nich tvrdil, že zakoupil vstupenky s pětiměsíčním předstihem, a když si je šel vyměnit, musel doplatit, neboť vstupenky mezitím podražily.

    V takových případech se přece udělá i nemožné, aby se hrálo. Zažil jsem případy, kdy někdo markýroval postavu na jevišti a zaskakující pěvec zpíval přiznaně z portálu. Takové řešení samozřejmě odmítají inscenátoři, ale v divadelních kuloárech se proslýchá, že režisér Jiří Heřman s dirigentem Martinem Leginusem s ním byli smířeni. Zase dohady, jak jinak, když oficiální stanovisko vedení opery nevydalo. Jistě měli napilno, sehnali z Itálie velmi dobrou alternantku, která nastudování zvládla za tři dny. Ale pachuť pochybností zůstala.


    Komentáře k článku: Nepamatuji,

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,