O nové Komedii
Soubor Company.cz neměl od počátku svého působení v Divadle Komedie na růžích ustláno. Výběrové řízení na pronájem tohoto prostoru vyhrál v listopadu 2011, v srpnu 2012 se přestěhoval ze Strašnického divadla a v říjnu 2012 započal novou etapu v centru města. Získal tak pozornost médií, ale málokdo o něm psal v dobrém.
Je to i pochopitelné, do Divadla Komedie, které bylo za éry Dušana Pařízka hnízdem divadelního experimentování, se dostal soubor sympatický, snaživý, ale málo progresivní, pro mnohé neznámý. Po více než dvou letech se v Komedii potýkají s problémy vážnějšími, než jsou málo oslavné články – grantová komise Magistrátu hlavního města Prahy nedoporučila Company.cz přidělit čtyřletý grant na léta 2016–2019.
Zůstanu-li jen u „uměleckého“ hlediska – viděla jsem všechny inscenace, které Company.cz v Komedii uvedla, a hovořila bych nejspíše o průměrném pražském divadle, které má, či mělo, na repertoáru propadáky i vydařené projekty. Jistě by mu prospělo hostování režisérů s výraznější a vyprofilovanější poetikou, než nabízí domácí duo Vojtěch Štěpánek a Jan Novotný. Herecký soubor stále nepůsobí jako soudržný. Obhájit své místo ve funkcionalistickém paláci se zatím „těm ze sídliště Solidarita“ nepovedlo. Ale dobře si vzpomínám, že když jsem před mnoha lety viděla Pařízkův Antiklimax, měla jsem naprosto stejné (sebe)vražedné pocity jako po zhlédnutí poslední premiéry v Komedii – Divokého masa v režii Jana Novotného. Dvě sezony jsou dost i málo, jak je hodnotí dvě strany – ti uvnitř i ti zvenku?
Východní není pejorativní slovo
Komentáře k článku: O nové Komedii
Komentáře k tomuto článku byly uzavřeny.