Parádní mordýřská show v Brně
Média nám diktují, čeho a koho si máme všímat. O kom se nepíše a nemluví, jako by ani nebyl. Co je realita a co už jen mediální pseudorealita? A co jsme ochotni udělat pro svou chvilku slávy? Stanislav Moša má pravdu: snadno se dnes stane, z gaunera celebrita a z nicky hvězda!
Muzikál Chicago, který po počátečním neúspěchu pobral desítky cen hudebních a poté i filmových, ovšem není žádná moralita na téma moc médií, ale především efektní hudebně-taneční show. A pro takovou u nás není lepší adresa nežli Městské divadlo Brno. Stanislav Moša nastudoval Chicago s pochopením pro nadsázku, v imaginativně svíceném prostoru, představujícím kabaret i vězení. Konferenciér – Vojtěch Blahuta podebatuje s diváky v prvních řadách, načež usedne k piánu a spolu s kapelou vskutku „válí jazz“. Dámy oblékly pouze černé síťované punčochy, podvazky a kombiné, takže odkrývají svá sexy těla a nožky. Jejich čísla mají šmrnc, ať už šestice vražedkyň zpívá mordýřské tango nebo to společně rozbalí hlavní rivalky Velma Kellyová – Ivana Vaňková a Roxie Hartová – Ivana Skálová. Cynický, šarmantní právník Billy Flynn – Dušan Vitázek si užívá pozici manipulátora, na němž osud děvčat závisí. Dojemně zazpívá Milan Němec coby „klaun“ Amos Hart smutný song o údělu věčně přehlíženého člověka. Na chvíli jeviště zcela ovládne i extravagantní „operetní“ novinářka Mary Sunshinová – Martina Severová. A to nejlepší nakonec: Máma Mortonová – Markéta Sedláčková zazpívá její song tak, že to skutečně bere dech. Veskrze profesionální inscenace, temperamentní a zábavná. V Městském divadle Brno tohle prostě umí.
Městské divadlo Brno – Fred Ebb, Bob Fosse, John Kander: Chicago. Dirigent Ondřej Tajovský, režie Stanislav Moša, choreografie Aneta Majerová a Hana Kratochvílová, scéna Jaroslav Milfajt, kostýmy Andrea Kučerová, dramaturgie Klára Latzková. Premiéra 25. března 2011. (Psáno z reprízy 8. dubna 2011.)
Komentáře k článku: Parádní mordýřská show v Brně
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)