Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Patnáct řádků… Petera Páluše

    Dramaturgie letošního festivalu si připsala první výrazný červený puntík. Nevím, kdo navrhl na hlavní úterní představení na velké scéně Mošovu inscenaci Probuzení jara – ať už to byl kdokoliv, dobrou večeři a klidný spánek si určitě nezaslouží.

    Původní Wedekindův text byl do podoby muzikálu upraven americkými tvůrci, takže pro první české uvedení jej zbývalo pouze přeložit, obsadit a „nascénovat“. Nevím, nakolik byla licence pro uvedení svázaná s nutností uvézt dílo bez škrtů, v určitém tvaru a bez výraznější režijní interpretace, ale v provedení brněnských členů místního „velkého“ divadla šlo o katastrofu téměř ukázkovou. Jímavý příběh původní předlohy byl rozmělněn v řadě pateticko-naivních songů, podprůměrné choreografie, technických lapsů (možná pouze v tomto konkrétním představení) a herectví, které se nedá označit jinak, než školácká „posunčina“. Kéž by si vzali příklad z Cimrmana – „Citová hnutí vyjadřuj raději zády k publiku. Jak smích, tak pláč uděláš nejlépe škubáním ramen.“


    Komentáře k článku: Patnáct řádků… Petera Páluše

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,