Divadelní noviny Aktuální vydání 22/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

22/2024

ročník 33
24. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Názory – Glosy

    Přehlídka Divadla Stoka v pražském DUP39

    Možná bychom mohli tentokrát napsat – trestuhodně přehlédnutá Událost měsíce. V syrovém prostoru DUP39, kam se pomalu přesouvá Strašnické divadlo, představilo legendární bratislavské Divadlo Stoka poprvé v Česku šest svých inscenací – Neistý grunt, Projektil, Borderline, Wellness, Re re re a Postfaktótum, tedy téměř úplnou současnou tvorbu. Divadlo, které v roce 1991 založili režisér Blaho Uhlár a výtvarník Miloš Karásek, v roce 2006 téměř zaniklo. V roce 2011 je však na popud tehdejších studentů herectví VŠMU Uhlár oživil, už pouze jako svůj autorský projekt (někteří bývalí členové Stoky založili v roce 2000 dodnes existující divadlo SkRAT), jehož členové jsou právě tito – dnes již absolventi VŠMU. Od té doby vzniklo třináct inscenací. Uhlár pokračuje ve svém stylu dekompozičního divadelního tvaru. Inscenace se – vyjma monodramatu Borderline připraveného podle románu na přehlídce přítomné Ivany Gibové – skládají z řady skečů a výstupů, jež formou mozaiky utvářejí výsledné téma a obsah. Uhlár a jeho herci prokázali vysokou technickou připravenost, precizní práci s detailem a důraz na opuštěnost a existenciální běsy člověka v chaotickém světě. Absurdita a šílenství vztahů, průniky podvědomí do reality a realita plná šílenství, to byla hlavní témata prezentovaných inscenací.DN

    • Autor:
    • Publikováno: 14. května 2018

    Komentáře k článku: Přehlídka Divadla Stoka v pražském DUP39

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,