Divadelní noviny Aktuální vydání 18/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

18/2024

ročník 33
29. 10. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny >

    Ravenhill ocenil ústeckého Hamleta

    Centrum současné dramatiky včera ocenilo nejlepší divadelní inscenaci nového dramatického textu. Cena nesoucí jméno dramatika Marka Ravenhilla byla v Divadle Na prádle udělena již podruhé. Oceněno bylo Činoherní studio z Ústí nad Labem za inscenaci intelektuální frašky rakouského dramatika Ewalda Palmetshofera s názvem Hamlet je mrtev. Bez tíže. Režíroval ji David Šiktanc. Cena má netradiční podobu – jedná se o kožich. Letos ho navrhl výtvarník David Černý. Kabát je červený a zdobí ho plyšová zvířátka.

    Mark Ravenhil oblečen do originální ceny, pozoruje ho dramatik David Gieselmann FOTO Michal Krumphanzl

    Cena Marka Ravenhilla za inscenaci nového textu je ocenění za počin v oblasti  inscenování současné dramatiky pro česká divadla. Novým textem se rozumí takový text, který vznikl v období deseti let před příslušným udělením ceny. Oceněná inscenace je volena na základě konsensu členů Festivalové rady Centra současné dramatiky, kteří zohledňují symbiózu kvalitního textu a kvalitu jeho inscenování. Rada sleduje i výsledky autorské či kolektivní tvorby, u nichž rozhoduje výsledný text a jeho přenositelnost mimo kontext konkrétní inscenace a poetiky divadla, pro nějž vznikal.

    Za rok 2011 byly na Cenu Marka Ravenhilla nominovány tyto inscenace:

    Michal Walczak: Amazonie (Buranteatr Brno, režie Mikoláš Tyc)

    Ewald Palmetshofer: Hamlet je mrtev. Bez tíže. (Činoherní studio Ústí nad Labem, režie David Šiktanc)

    David Gieselmann: Holubi (HaDivadlo Brno, režie Marián Amsler)

    Petro Kolečko: Kauza Maryša (A-studio Rubín Praha, režie Daniel Špinar)

    Peter Handke: Podzemní blues (Pražské komorní divadlo – Divadlo Komedie Praha, režie Dušan D. Pařízek)

    Falk Richter: Porucha (HaDivadlo Brno, režie Marián Amsler)

    Petr Kolečko: Vejce (Teatro NoD Praha, režie Tomáš Svoboda)

    Roman Sikora: Zpověď masochisty (Divadlo Letí Praha, režie Martina Schlegelová)

    Recenzi na inscenaci Hamlet je mrtvý. Bez tíže. si můžete přečíst zde: http://www.divadelni-noviny.cz/hamlet-po-smrti/

    • Autor:
    • Publikováno: 16. března 2012

    Komentáře k článku: Ravenhill ocenil ústeckého Hamleta

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,