Divadelní noviny > Festivaly Reportáž
REPORTÁŽ: Přehlídka národního bohatství
Festival zakončilo krátké, avšak úderné sólo Pode Ser francouzské choreografky Leïly Ka. V programu ale byla řada česko-slovenských děl, která dokázala, že tuzemští umělci drží se zahraničím krok. Díky působení v České republice zapojují do práce i jedinečné prostory zámku, jimiž je KoresponDance specifický.
Tvorbu slovenského umělce Romana Škadry jsme ochutnali již první den na žďárském náměstí, ten poslední jsme si s ním zaposilovali na zámeckém nádvoří. Sólo GIREVIK ale není velká námaha, spíše zábava a hra, jak potvrdily i děti smějící se v publiku. Humor a absurdita jsou artistovi vlastní. Tím nechci naznačit, že bychom se posmívali silnému mužskému pohlaví. Romanův přístup k maskulinitě a možnosti, jak zacházet s posilovací koulí zvanou kettlebell, mi však jsou osobně sympatičtější než zavedené postupy.
Příjemným překvapením a oživením programu byla premiéra a vůbec první dílo teprve dvaadvacetiletého Martina Říčana. Žďárecký rodák je v první řadě zpěvák, do projektu Panta Rhei ale ve spolupráci s více než dvaceti talentovanými lidmi ze čtyř zemí zapojil i film a tanec. Síla pěveckého sboru láká zavřít oči a ponořit se do hloubky hudby, impozantní prostory barokní Prelatury z pera architekta J.B. Santiniho a obdivuhodné výkony mladých umělců však nenechávají ostatní smysly spočinout a divák neví, na co se zaměřit dřív. „Nech to plynout,“ zní pravděpodobně odpověď.
Se zámeckým interiérem si vyhrála i světelná designérka Pavla Beranová, která osvěžila cestu na představení Passage/Paysage italských performerek Camilly Mongy a Federicy Furlani a sólo Pode Ser ztvárněné francouzskou tanečnicí Annou Tierney. Díky Beranové se nám žďárský zámek ukázal doslova v nových barvách, a proto se na KoresponDance příští rok s radostí vrátíme. Zase totiž zažijeme něco, co jsme dosud neviděli!
Komentáře k článku: REPORTÁŽ: Přehlídka národního bohatství
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)