Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Burza Zprávy

    Rozhlas je mrtev, ať žije rozhlas

    Málokdo to přizná, ale zlatá éra rozhlasového vysílání je za námi. Zatímco čtenost deníků a týdeníků za poslední roky prudce klesá, poslechovost rádií spíše stagnuje. V případě veřejnoprávního rozhlasu ovšem pozorujeme negativní trendy (pro srovnání měl v letech 2001/2016 Radiožurnál 1312/832 tisíc posluchačů denně; Vltavu poslouchalo 64/56 tisíc posluchačů denně). A s poklesem poslechovosti si nelámeme hlavu jen u nás, ale stejný problém řeší i třetí rozhlasový kanál BBC zaměřený na kulturu (v letech 1999/2015 měl 325/295 tisíc posluchačů denně).

    slovo o divadle logo

    Co s tím? Zejména pro mladší generaci je rozhlas mrtvé médium. Daleko snazší je pro ně informace přijímat prostřednictvím internetu a rádio vnímají jen jako podkres pro zkrácení dlouhé chvíle, třeba při cestě autem. Pokud už se mezi nimi najdou fanoušci, kteří si například pořad o divadle chtějí poslechnout, udělají tak ve chvíli, kdy na to budou mít čas – ne každou lichou sobotu v 17:00, kdy zrovna pořad běží v éteru. Jak tedy využít toho nejlepšího, co v rozhlase umíme, pro posluchače/uživatele 21. století?

    Odpovědí je samozřejmě komunikace prostřednictvím internetu a sociálních sítí. Vltava Českého rozhlasu v květnu 2014 se změnou vysílacího schématu přivedla do éteru také publicistický pořad Slovo o divadle. Přináší aktuality, rozhovory, reportáže a recenze. Počínaje březnem 2016 má také svůj facebookový profil.

    Mou snahou je vytvořit živoucí platformu, která osloví divadelní komunitu. Rád bych s jejími členy vytvářel primárně on-line audiovizuální obsah, který v druhém plánu poslouží pro vysílání magazínu na FM jednou za dva týdny.

    Vážení kolegové divadelní kritici, vážení kolegové pracovníci PR divadel, rovněž i kolegové divadelní profesionálové, pohlížejte prosím na nově vzniklý facebookový profil Slova o divadle jako na možnost, jak využít zázemí veřejnoprávní mediální instituce ve prospěch společného cíle – komunikace o divadle.

    Facebookový profil naleznete zde.


    Komentáře k článku: Rozhlas je mrtev, ať žije rozhlas

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,