ROZHOVOR: Barbora Hanslianová – Na celou situaci se snažím dívat pozitivně
Barbora Hanslianová je od 18. února pověřená zastupováním ve funkci ředitelky Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu (NIPOS). Na vedoucí pozici nahradila dlouholetou ředitelku Lenku Lázňovskou, která rezignovala den předtím. Barbora Hanslianová dosud v NIPOS vedla Centrum estetických aktivit dětí a mládeže v rámci útvaru ARTAMA. Divadelním novinám poskytla rychlý situační rozhovor, který proběhl online.
Co vás vedlo k tomu, abyste se ujala ředitelské pozice v této turbulentní době, kdy je aktuální slučování NIPOSu a IDU? Jak jste o tom přemýšlela, když jste na nabídku ministerstva kývla?
Bývalá ředitelka Lenka Lázňovská, která v únoru ukončila své téměř dvacetileté působení v této pozici, mě po konzultaci s naším řídícím odborem na MK oslovila s tím, že mám její důvěru. Pro mě osobně to byla velká výzva a zároveň závazek přijmout v této turbulentní době spoluodpovědnost za budoucnost organizace, o níž jsem přesvědčena, že je pro českou kulturu důležitá. Nastoupila jsem do ní kdysi jako čerstvá absolventka a celé své dosavadní pracovní úsilí jsem věnovala budování oboru pěveckých sborů v rámci největšího útvaru ARTAMA. Vím z vlastní zkušenosti, že je o naše aktivity zájem a že jsou nenahraditelné. To platí i pro řadu dalších činností NIPOS.
Jaký je váš názor na sloučení v současných parametrech, tedy že se NIPOS zruší a spolu s IDU se stane součástí nové instituce?
To, že se jedna instituce zruší a stane se na jeden den součástí jiné a poté obě vytvoří jednu novou instituci, je pro mě procesní technikálie. Obě budou muset splnit stejné penzum procesních úkonů, žádná není ve výhodnější pozici.
Jaké vidíte plusy a minusy spojení, respektive, co podle vás bude při propojování IDU a NIPOSu největší výzva?
Největší výzvou bude vytvoření funkční struktury nové organizace, v níž by měly být zachovány všechny dosavadní služby pro veřejnost, a to pod stejnou značkou. To platí zejména o části Divadelní ústav, v NIPOSu pro útvar ARTAMA, který se stará o téměř všechny obory neprofesionálního umění. Na této struktuře obě instituce zhruba měsíc společně pracují. Osobně jsem ráda, že součástí expertní skupiny je paní Lázňovská, o jejíž zkušenosti se ráda opřu.
Jaké máte pro několik dalších měsíců, kdy v ředitelské roli budete, dokud k 1. 7. nevznikne nová organizace s novým vedením, plány, na čem chcete pracovat, co dotáhnout, co před reálným sloučením případně ještě ošetřit nebo změnit?
Čeká mě spousta práce související se slučováním, stabilizací situace, promýšlením dalšího vývoje. Ráda bych celou situaci využila k vnitřní analýze a ve spolupráci s kolegy k vizím na další období pro jednotlivé oblasti činnosti.
Jakou nyní vnímáte v NIPOSu atmosféru, co se plánu spojení týče? Přeci jen vznikl zaměstanecký otevřený dopis a petice. Jak se nyní daří uvnitř organizace změny komunikovat?
Na celou situaci se snažím dívat pozitivně, a tak ji také komunikuji směrem ke kolegům. Uklidňuje mě opakované vyjádření ministerstva, že si naší práce váží a potřebuje ji. Jde o to nezacyklit se v nevraživosti ze změn (které jistě nikdo nemá rád), nýbrž hledat spíše pozitivní příležitosti, které by se za „normálních“ okolností neobjevily.
Jak budete chystané změny komunikovat své komunitě, která je rozprostřená po celém Česku? Chystáte k tomu nějaké aktivity?
Rádi bychom partnery a veřejnost uklidnili, že se všechny plánované aktivity uskuteční. Jsem připravena udělat všechno pro to, aby se to, navzdory zatížení agendou slučování, podařilo.
Plánujete se přihlásit do konkurzu na vedení nově vzniklé organizace?
Zvažuji to.
Zdroj náhledového obrázku NIPOS.
Komentáře k článku: ROZHOVOR: Barbora Hanslianová – Na celou situaci se snažím dívat pozitivně
Přidat komentář
(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)