Kategorie článků:
Akcent na cenu života (No. 3)
Jan Mocek se ve své inscenaci Fatherland zaměřil na sebe a svého otce, na jejich společný čas, cesty, směřování. Na momenty, kdy se jeden může stát druhým, kdy se sami v sobě odrážejí a kde se prolínají jejich osobnosti a cesty.
Akcent na cenu života (No. 2)
Divadlo Archa přispělo do nabídky festivalu dokumentárního divadla Akcent, který pořádá ve svých prostorách po dobu šesti týdnů od 25. října až do 7. prosince, inscenací Rusáci. První představení odehráli v malém sále tuto středu.
Akcent na cenu života (No. 1)
Inscenace Red je další - velmi inspirativní - ukázkou z tvorby Wen Hui, jak lze s žánrem dokumentárního divadla pracovat... Zahajujeme denní reportáže z mezinárodního festivalu dokumentárního divadla Akcent.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Společenské akcenty v Arše
V Divadle Archa se od 25. října do 7. prosince bude konat 8. ročník mezinárodního festivalu dokumentárního divadla Akcent.
Zavřete divadla!
21/2015 Festival Akcent, jehož pátý ročník se konal v Praze a Plzni, představil převážně projekty tzv. dokumentárního divadla, ale – a často to splývá – též divadla komunitní, sociální, politická.
Akcent na dokument (No. 2)
Festivaly jsou - pro přemýšlení o daném žánru či oboru - mnohdy zajímavé a přínosné i svými problematickými tituly. V nich se o hranicích či nejasnostech daného uměleckého směru a snažení dovíte mnoho. Aneb o projektu Pizza pro národ jihokorejského tvůrce Kima Hwanga.
Akcent na dokument (No. 1)
V pátek začal v Divadle Archa v Praze 5. ročník mezinárodního festivalu dokumentárního divadla Akcent 14. Přinášíme reflexi sobotního představení Můj život potom argentinské autorky Loly Arias. Inscenaci je možné navštívit i dnes.
Tip: Akcent na dokument v Praze a Plzni
Od 20. listopadu se v pražském Divadle Archa v rámci festivalu Akcent představí přední zahraniční a domácí tvůrci, kteří se věnují dokumentárnímu divadlu. Festival expanduje i mimo Prahu - tři představení z programu se letos odehrají i v Plzni v rámci Plzeň 2015 – Evropské...
Akcent na historii (No. 5)
4. ročník mezinárodního festivalu divadla s přesahem Akcent, který pořádalo pražské Divadlo Archa, včera skončil představením Rok, kdy jsem se narodil chilské Fundación Teatro a Mil, ohlížejícím se za léty pinochetovské diktatury prizmatem jejích dětí.
Akcent na historii (No. 4)
O inscenaci – či spíš inscenačním projektu – Dějiny na dovolené chorvatského souboru Bacači sjenki se ve festivalovém programu píše: Divadlo na pokraji snu a reality... aneb V sobotu a neděli leželi diváci festivalu Akcent v posteli.
Akcent na historii (No. 3)
Včera se na festivalu Akcent, který letos skloňuje slovo paměť všemi možnými způsoby, představila berlínská skupina She She Pop. Jejich inscenace Schubladen - Šuplíky otevírá na pozadí osobních zážitků šesti žen téma rozdílu východu a západu (a nejen německého).
Akcent na historii (No. 2)
Co se dělo v letech 1959 – 1961 v Číně? aneb O představení Paměť 2: Hladomor uvedeném na festivalu divadla s přesahem Akcent.
Akcent na historii (No. 1)
„Kulturní revoluce" a „Velký skok" v Číně, Pinochetův puč i ženy rozděleného Německa – na mezinárodním festivalu divadla s přesahem Akcent v pražském Divadle Archa ožívají dějiny. Zahajujeme denní zpravodajství.