Kategorie článků:
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Karola Mišovice
Z českých inscenácií ma najviac zaujal Maupassantov – Špinarov Miláčik (aká škoda, že sa v programe prekrýval s Maryšou!).
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Andrieje Moskwina
Poslední trik Georgese Mélièse v režii Jiřího Havelky, Vojna v režii Jaroslavy Šiktancové, Zlatá šedesátá v režii Jana Mikuláška a Řekni něco Jiřího Adámka, to jsou čtyři veledíla festivalu.
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jiřiny Hofmanové
Letošní plzeňský festival u mne „vyhrál“ Jiří Havelka, protože právě jeho inscenace se postaraly o famózní otevření i uzavření přehlídky.
Poslední komentáře
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Lenky Dombrovské
Nemám z letošního ročníku žádný traumatický zážitek, krásných mám naopak mnoho. Proto volím za "Downy" inscenace, které jsem nepochopila...
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down George Doxe
Tam, kde si látka, prostředky a ambice vzájemně nekonkurovaly, byla cesta k nejkrásnějším divadelním zážitkům otevřená…
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Pino Tierna
Tu jsou mé hvězdičky a komentáře k šesti produkcím.
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Josefa Ptáčka
Jako na každém festivalu, všechno se stihnout nedá. Pro někoho výhoda...
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jana Grulicha
Za vrchol plzeňského festivalu považuji Klatovu inscenaci Hamleta z Bochumi. Omylem byla izraelská inscenace Saddám Husajn-Mystérium.
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Josefa Hermana
Up: Výběr inscenací – lze polemizovat s jednotlivými kusy, ale sotva lze pochybovat o tom, proč se v Plzni hrály. Down: Tak trochu činoherní (loutkový a řekněme alternativní) egoismus – vymezme tedy festival rovnou jako činoherní...
DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Vladimíra Hulce
Snad poprvé se mi na festivalu stalo, že české produkce svou objevností, kreativitou, osobním nasazením a ručením byly větším zážitkem... Otevíráme - jako každý rok - anketu návštěvníků festivalu DIVADLO Plzeň mapující jejich největší zážitky a zklamání z...
Bez majáku (Inscenace roku: Ruská zavařenina)
1/2014 Inscenací roku v tradiční výroční anketě našeho listu, jejíž výsledky můžete číst v celém čísle aktuálních Divadelních novin, se stala poprvé za celou dobu její existence ostravská inscenace – Ruská zavařenina Komorní scény Aréna, byť v režii hostujícího...
Up & Down PDFNJ 2013: Otto Linhart
Také si myslím, že se jednalo o ročník nepříliš povedený - a to především výběrem inscenací. Přesto nelze tvrdit, že by letošní festival neměl své světlé okamžiky. I na největších propadácích festivalu se totiž dalo nalézt něco pozitivního.
Up & Down PDFNJ 2013: Petr Feyfar
Was ist denn los? aneb Co je s Pražským divadelním festivalem německého jazyka? Propad festivalu koreluje se situací této země, která se také ocitla na okraji zájmu... Obsáhlá reportáž z letošního PDFNJ z pera Čecha dlouhodobě žijícího ve Švýcarsku.
Up & Down PDFNJ 2013: Lenka Dombrovská
Možná letošní ročník PDFNJ mnohé zklamal pokleslou dramaturgií, mě však potěšil svým „minimalismem“ a především zařazením dvou monodramat – mnichovským Jidášem a lucemburskou inscenací Sviť, černé Slunce.
Up & Down PDFNJ 2013: Josef Herman
Proč právě takový pražský výběr z německy mluveného divadla? Ekonomické či technické důvody lze pochopit, leč nikoli dlouhodobě a jaksi systémově přijmout – ohrožovaly by samotný smysl existence festivalu.
Up & Down PDFNJ 2013: Jan Dehner
Kapelle eidg. Moos je pro operního kritika zcela mimořádný zážitek. Imprese z festivalu už dospělého.
Up & Down PDFNJ 2013: Jan Kerbr
Největším dramaturgickým objevem pro mě byl švýcarský projekt Kapelle Eidg. Moos. Zklamali mě rakouští umělci (vídeňský Schauspielhaus).