Divadelní noviny Aktuální vydání 20/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

20/2024

ročník 33
26. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 7)

    27. září 2022 diskutujte

    Třicátému ročníku Mezinárodního festivalu Divadlo se podařilo přivézt několik pozoruhodných zahraničních inscenací - Lepagovo 887, Marthalerovo Ani ponětí a Bodóovu Shaxpearovu myčku na ulici Kertész.

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 6)

    26. září 2022 5 komentářů

    Mezi své osobní Upy řadím celkem příznačně tři z pěti uvedených zahraničních inscenací, do potenciálních Downů pak tři české. Tuzemská dramaturgie za tou cizojazyčnou mírně zaostávala.

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 5)

    26. září 2022 diskutujte

    Letošní plzeňský festival přinesl kvalitativně velice vyrovnané inscenace. Narozdíl od loňska jsem u žádného kusu necítil, že by to byla jen ztráta času. I slabší inscenace dokázaly nabídnout nějakou přidanou hodnotu.

    Poslední komentáře

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 7)

    26. září 2022 diskutujte

    Sedmdesátiletá kariéra režiséra se smyslem pro velkou show, který se vždy snažil přivést na jeviště realitu... Zamyšlením nad tvorbou Petera Brooka z pera londýnského divadelního kritika Michaela Billingtona uzavíráme letní seriál.

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 4)

    24. září 2022 10 komentářů

    Za vrchol letošní Plzně prohlašuji Majlingovu dramatizaci Konce rudého člověka nobelistky Svetlany Alexijevičové v pražském Divadle v Dlouhé v režii Michala Vajdičky... A Down inscenace? Než přijdou Stouni... Slovenského národného divadla.

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 3)

    24. září 2022 diskutujte

    Můj Up míří do Maďarska a Down do Slovenského národního divadla.

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 2)

    22. září 2022 diskutujte

    Program byl velmi zajímavý, vrcholů bylo hned několik a propadáky se prakticky nekonaly

    30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 1)

    22. září 2022 diskutujte

    O Lepageovi asi nemá cenu psát, to byla událost nejen divadelní - z precizního tvaru a vizuálních zázraků na jevišti -, ale i z možnosti osobně (na jevišti i ve veřejné diskusi) se setkat s touto ikonou světového divadla přelomu tisíciletí.

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 6)

    21. srpna 2022 diskutujte

    Svět je jeden, ale s každou osobností se násobí...

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 5)

    14. srpna 2022 diskutujte

    Důvěra ve vlastní vnitřní poezii, k níž si ochotný divák cestu sám najde aneb Svobodný duch Peter Brook.

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 4)

    06. srpna 2022 diskutujte

    Brook s Mnouchkinovou byli zcela jistě duchovními rodiči festivalu Tvůrčí Afrika... Osobní brookovská inventura Lucie Němečkové.

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 3)

    03. srpna 2022 diskutujte

    O Peteru Brookovi neřeknu nic.

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 2)

    31. července 2022 diskutujte

    Nevím, jak to má současná generace, ale ta má se inspirovala osobnostmi, které jí nabízely životní a umělecké (divadelní) hodnoty, jež ji inspirovaly a nasměrovávaly a s nimiž se mohla poměřovat, odrážet k vlastním vizím a činům...

    Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 1)

    26. července 2022 diskutujte

    Můj dluh vůči Peteru Brookovi je obrovský... Peter Hall o Peteru Brookovi.

    Anketa na téma Peter Brook

    24. července 2022 diskutujte

    Jak Peter Brook ovlivnil české a světové divadlo?

    29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 15)

    06. října 2021 diskutujte

    Z toho, co jsem měla možnost vidět, mne oslovily české inscenace silněji než ty zahraniční aneb Mezinárodní festival Divadlo s odstupem několika dnů.

    29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 14)

    04. října 2021 diskutujte

    Opět se názorně prokázalo, jak různě se dá „dělat“ divadlo, přičemž na základě patnácti zhlédnutých představení/inscenací ráda konstatuji vysokou profesionální úroveň předestřeného vzorku.



    Obsah,