Kategorie článků:
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 7)
Třicátému ročníku Mezinárodního festivalu Divadlo se podařilo přivézt několik pozoruhodných zahraničních inscenací - Lepagovo 887, Marthalerovo Ani ponětí a Bodóovu Shaxpearovu myčku na ulici Kertész.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 6)
Mezi své osobní Upy řadím celkem příznačně tři z pěti uvedených zahraničních inscenací, do potenciálních Downů pak tři české. Tuzemská dramaturgie za tou cizojazyčnou mírně zaostávala.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 5)
Letošní plzeňský festival přinesl kvalitativně velice vyrovnané inscenace. Narozdíl od loňska jsem u žádného kusu necítil, že by to byla jen ztráta času. I slabší inscenace dokázaly nabídnout nějakou přidanou hodnotu.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 7)
Sedmdesátiletá kariéra režiséra se smyslem pro velkou show, který se vždy snažil přivést na jeviště realitu... Zamyšlením nad tvorbou Petera Brooka z pera londýnského divadelního kritika Michaela Billingtona uzavíráme letní seriál.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 4)
Za vrchol letošní Plzně prohlašuji Majlingovu dramatizaci Konce rudého člověka nobelistky Svetlany Alexijevičové v pražském Divadle v Dlouhé v režii Michala Vajdičky... A Down inscenace? Než přijdou Stouni... Slovenského národného divadla.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 3)
Můj Up míří do Maďarska a Down do Slovenského národního divadla.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 2)
Program byl velmi zajímavý, vrcholů bylo hned několik a propadáky se prakticky nekonaly
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 1)
O Lepageovi asi nemá cenu psát, to byla událost nejen divadelní - z precizního tvaru a vizuálních zázraků na jevišti -, ale i z možnosti osobně (na jevišti i ve veřejné diskusi) se setkat s touto ikonou světového divadla přelomu tisíciletí.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 6)
Svět je jeden, ale s každou osobností se násobí...
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 5)
Důvěra ve vlastní vnitřní poezii, k níž si ochotný divák cestu sám najde aneb Svobodný duch Peter Brook.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 4)
Brook s Mnouchkinovou byli zcela jistě duchovními rodiči festivalu Tvůrčí Afrika... Osobní brookovská inventura Lucie Němečkové.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 3)
O Peteru Brookovi neřeknu nic.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 2)
Nevím, jak to má současná generace, ale ta má se inspirovala osobnostmi, které jí nabízely životní a umělecké (divadelní) hodnoty, jež ji inspirovaly a nasměrovávaly a s nimiž se mohla poměřovat, odrážet k vlastním vizím a činům...
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 1)
Můj dluh vůči Peteru Brookovi je obrovský... Peter Hall o Peteru Brookovi.
Anketa na téma Peter Brook
Jak Peter Brook ovlivnil české a světové divadlo?
29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 15)
Z toho, co jsem měla možnost vidět, mne oslovily české inscenace silněji než ty zahraniční aneb Mezinárodní festival Divadlo s odstupem několika dnů.
29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 14)
Opět se názorně prokázalo, jak různě se dá „dělat“ divadlo, přičemž na základě patnácti zhlédnutých představení/inscenací ráda konstatuji vysokou profesionální úroveň předestřeného vzorku.