Kategorie článků:
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 7)
Třicátému ročníku Mezinárodního festivalu Divadlo se podařilo přivézt několik pozoruhodných zahraničních inscenací - Lepagovo 887, Marthalerovo Ani ponětí a Bodóovu Shaxpearovu myčku na ulici Kertész.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 6)
Mezi své osobní Upy řadím celkem příznačně tři z pěti uvedených zahraničních inscenací, do potenciálních Downů pak tři české. Tuzemská dramaturgie za tou cizojazyčnou mírně zaostávala.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 5)
Letošní plzeňský festival přinesl kvalitativně velice vyrovnané inscenace. Narozdíl od loňska jsem u žádného kusu necítil, že by to byla jen ztráta času. I slabší inscenace dokázaly nabídnout nějakou přidanou hodnotu.
Poslední komentáře
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 7)
Sedmdesátiletá kariéra režiséra se smyslem pro velkou show, který se vždy snažil přivést na jeviště realitu... Zamyšlením nad tvorbou Petera Brooka z pera londýnského divadelního kritika Michaela Billingtona uzavíráme letní seriál.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 4)
Za vrchol letošní Plzně prohlašuji Majlingovu dramatizaci Konce rudého člověka nobelistky Svetlany Alexijevičové v pražském Divadle v Dlouhé v režii Michala Vajdičky... A Down inscenace? Než přijdou Stouni... Slovenského národného divadla.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 3)
Můj Up míří do Maďarska a Down do Slovenského národního divadla.
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 2)
Program byl velmi zajímavý, vrcholů bylo hned několik a propadáky se prakticky nekonaly
30. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 1)
O Lepageovi asi nemá cenu psát, to byla událost nejen divadelní - z precizního tvaru a vizuálních zázraků na jevišti -, ale i z možnosti osobně (na jevišti i ve veřejné diskusi) se setkat s touto ikonou světového divadla přelomu tisíciletí.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 6)
Svět je jeden, ale s každou osobností se násobí...
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 5)
Důvěra ve vlastní vnitřní poezii, k níž si ochotný divák cestu sám najde aneb Svobodný duch Peter Brook.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 4)
Brook s Mnouchkinovou byli zcela jistě duchovními rodiči festivalu Tvůrčí Afrika... Osobní brookovská inventura Lucie Němečkové.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 3)
O Peteru Brookovi neřeknu nic.
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 2)
Nevím, jak to má současná generace, ale ta má se inspirovala osobnostmi, které jí nabízely životní a umělecké (divadelní) hodnoty, jež ji inspirovaly a nasměrovávaly a s nimiž se mohla poměřovat, odrážet k vlastním vizím a činům...
Prázdný prostor po Peteru Brookovi (No. 1)
Můj dluh vůči Peteru Brookovi je obrovský... Peter Hall o Peteru Brookovi.
Anketa na téma Peter Brook
Jak Peter Brook ovlivnil české a světové divadlo?
29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 15)
Z toho, co jsem měla možnost vidět, mne oslovily české inscenace silněji než ty zahraniční aneb Mezinárodní festival Divadlo s odstupem několika dnů.
29. MF Divadlo Plzeň: Up & Down (No. 14)
Opět se názorně prokázalo, jak různě se dá „dělat“ divadlo, přičemž na základě patnácti zhlédnutých představení/inscenací ráda konstatuji vysokou profesionální úroveň předestřeného vzorku.