Kategorie článků:
Být Peerem Gyntem
Ústecký Peer Grynt je jízda plná překvapení, fungujícího bizáru, který jako šedavý oblak z kouřostroje nechává nad scénou viset otázky o lidské obyčejnosti a zaměnitelnosti... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Peer Gynt na druhou
„Hra na něco“ je téma, jež se prolíná celou inscenací známé Ibsenovy hry... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Lid versus Peer Gynt
Poslední premiéra končící sezony potvrzuje mou celosezonní domněnku, že Činoherní studio není žádná zakonzervovaná oblastní scéna... O inscenaci ČS Ústí Peer Gynt v režii Michala Háby.
Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon
Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.
Poslední komentáře
- on Zemřel Aleš Frel Byl to borec
- on Zemřel Aleš Frel Aleše znám od našich mladistvých let. Celá léta js…
- on Zemřel Aleš Frel Na dobré lidi se nikdy nezapomíná... Odpočívej v p…
- on Lidské charaktery v tělech brouků Informace o Oldřichu Bělkovi jako neherci není pře…
- on Zemřel Jiří Hromada Poslední rozloučení se konalo dnes od 15 hodin ve…
- on Průniky skrz naskrz (No. 28) Moc pěkný a pravdivý článek. Díky za něj. Je to as…
- on Vážení diváci Městského divadla Kladno Nevidím do hospodaření divadla, ale jako divák nao…
Z Ústí jen do Ústí
Autorská inscenace Jídelní vůz v režii uměleckého ředitele Činoherního studia Ústí Davida Šiktance na jeho domovské scéně je oddechovka se skromnými filosofickými a poetickými přesahy... O inscenaci ČS Ústí nad Labem Jídelní vůz.
Ne znamená ne, a to jednou provždy
Slibný začátek představení mi v jeho průběhu silně zhořknul... O inscenaci ČS Ústí nad Labem Jídelní vůz.
Jak jsem se v jídeláku nenajedl
Tenhle jídelní vůz pro mne nevaří... O nové inscenaci ČS Ústí Jídelní vůz.
Cesta tak trochu bezcílná
Inscenace provokuje a klade otázky, co bylo cestování kdysi a čím je dnes... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Cestou necestou se Zikmundem a Hanzelkou
Jde po vzoru Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda sledovat v dnešní době cestovatele z pohodlí gauče?... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Cestovat může každý…?
Je Svozilova a Součkové inscenace vůbec komedie?... O inscenaci Činoherního studia Ústí nad Labem Hanzelkazikmund (zde jsou lvi).
Hrdinka svatojánské noci
Láska je klíčem vítězství. Anebo aspoň k naději… O inscenaci pohádky Karla Šiktance Svatojánský oheň v Činoherním studiu Ústí nad Labem.
Nezáleží na vzhledu, ale na srdci
Jemná práce s lidovou symbolikou a nadčasovým konfliktem dobra a zla umožnila ústeckým tvůrcům převyprávět pohádku Karla Šiktance Svatojánský oheň prostě a nenásilně.
Oheň zářící na cestu životem
První premiérou nové sezony v ústeckém Činoherním studiu byla divadelní adaptace pohádky Karla Šiktance Svatojánský oheň. Režisér David Šiktanc nezastírá, že tímto titulem vzdává svému dědečkovi hold.
Dobrý a zlý Bernard Mares
Waldemar Solar. Poněkud kontroverzní muž narozený ve dvacátých letech minulého století. Pro někoho zachránce, pro někoho člověk, jenž se nechal pasivně vláčet osudem, pro někoho grázl.
Jak mluviti pravdu?
Poslední premiérou sezóny v ústeckém Činoherním studiu byla adaptace románu Josefa Formánka Mluviti pravdu.
Když se vlk chce pomazlit
Ona (Andrea Berecková) vzpomíná na svůj pohovor na pozici noční hlídačky. Šéf (Lukáš Černoch) seděl u jednoho z čtvercových stolů, před ním stál hrnek čaje... ČS Ústí nad Labem – Gianna Molinari: Tady je ještě všechno možné.
Čekání na vlka
Ona (Andrea Berecková) prošla pohovorem na místo noční hlídačky. Jeviště je továrnou, kde bude pracovat. Inscenace Tady je všechno možné však spíše než zákoutí továrny odkrývá vnitřní svět hlavní hrdinky.
Den člověka nebo večer chaosu?
Inscenace Den člověka je uváděná na studiové scéně Obejvák, nacházející se ve třetím patře budovy Činoherního studia v Ústí nad Labem. Scénografie i mobiliář pomáhají navodit docela věrný dojem menšího, zabydleného obýváku.