Cirkopolis – Divadelní noviny
Divadelní noviny Aktuální vydání 2/2025

Kulturní měsíčník pro divadlo a jiné umělecké obory

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

2/2025

ročník 34
25. 2. 2025
Můj profil

Kategorie článků:

Rituály důvěry a napojenosti

01. března 2023 diskutujte

Cirkopolis jako vždy překvapil originálními kousky a pestrostí... Pár postřehů z 9. ročníku mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis (12. 2. - 18. 2.).

Cesty českých novocirkusových umělců

26. ledna 2023 diskutujte

Mezinárodní festival nového cirkusu Cirkopolis vybírá tradičně vedle neotřelých umělců zrůzných koutů světa i tuzemské, kteří se vyrovnají zahraniční konkurenci.

Cirkopolis ukáže pestrost evropského cirkusu

12. ledna 2023 diskutujte

Na 10. ročník Cirkopolisu zavítají umělci převážně z jižní části Evropy a představí různé podoby současného cirkusu.

Cirkopolis představuje program

11. ledna 2022 diskutujte

Po loňském #cirkusuzasklem a letní outdoorové verzi přináší 9. ročník mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis nabitý program plný zahraničních i domácích umělců.

Umělec jako pán veškerenstva

15. února 2021 diskutujte

Jméno tohoto mladého žongléra se frekventovaně objevovalo především ve spojení s pařížskou přehlídkou Festival Mondial du Cirque de Demain, kde se jako první Čech stal držitelem několika prestižních cen.

Cirkus za sklem a na náplavce

06. února 2021 diskutujte

Zimní program festivalu Cirkopolis se odehraje živě za sklem na pražské náplavce a přes live stream.

Zimní edice festivalu Cirkopolis

22. ledna 2021 diskutujte

V zimní edici přinese festival Cirkopolis program #cirkuszasklem v kobce na pražské náplavce a premiéru žongléra Filipa Zahradnického.

Cirkopolis: Cirkus tělo na tělo

02. března 2020 diskutujte

Mezinárodní festival nového cirkusu Cirkopolis se konal již posedmé. Vedle tradičních pražských scén, jako jsou Palác Akropolis, Kasárna Karlín a divadlo Ponec, se vtěsnal i do bytu vinohradského činžovního domu.

Cirkopolis 2020 (No. 5)

17. února 2020 diskutujte

V pátek večer dostáváme při příchodu do sálu Akropole welcome drink a záhy se ocitáme ve snivém světě brilantních žonglérů Erica Longequela a Jaye Gilligana na inscenaci How to welcome the Aliens?

Cirkopolis 2020 (No. 3.1)

17. února 2020 diskutujte

Čtvrtý den festivalu přinesl mimo jiné druhé festivalové uvedení sólo projektu Lavabo performera Lukase Blahy ve spolupráci s režisérkou Janou Stárkovou a scénografem Ondřejem Menouškem.

Cirkopolis 2020 (No. 2.1)

16. února 2020 diskutujte

Kanadská dvojice svým představením konečně dokázala, že nový cirkus není jen přehlídka lidských schopností otravně retardovaná nějakým dějem. Ale že i akrobacie může děj vyprávět a být mu podřízena.

Cirkopolis 2020 (No. 4)

15. února 2020 diskutujte

Charmsova tvorba se stala inspirací belgickému režisérovi Alexanderovi Vantournhoutovi, který vytvořil inscenaci Red Haired man (česky Zrzci) se čtyřmi belgickými akrobaty. Divadlo Ponec doslova praskalo ve švech.

Cirkopolis 2020 (No. 3)

13. února 2020 diskutujte

Středeční večer festivalu Cirkopolis se nesl v duchu očisty. Na programu byla solo Lukase Blahy "Lavabo", rituál fyzického i duševního očištění v prostorách vypuštěného bazénu Kasáren Karlín.

Cirkopolis 2020 (No. 2)

12. února 2020 diskutujte

Úterní večer v rámci festivalu Cirkopolis byl nečekaně intenzivní, intimní, odvážný a krásný. Na programu dalšího dne cirkusového festivalu byla inscenace Se prendre dvojice akrobatů z Kanady.

Cirkopolis 2020 (No. 1)

11. února 2020 diskutujte

Program Cirkopolisu pokračoval v divadle Ponec představením nizozemského akrobata Benjamina MONKI Kuitenbrouwera Static. Umělcovou hlavní akrobatickou dovedností je čínská tyč.

Týden nabitý novým cirkusem!

10. února 2020 diskutujte

Sedmý ročník mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis uvádí od 9. do 15. února sedm progresivních souborů a umělců.

Slovo v pohybu (No. 3)

04. března 2019 diskutujte

Lukas Blaha se svým bakalářským projektem na Katedře nonverbálního divadla HAMU pokusil podniknout ponor do přítomnosti. Jakkoliv neuskutečnitelně takový cíl zní, výsledný tvar, jímž je performance Dó, zve na hlubinu i diváky.



Obsah,