Kategorie článků:
Dědova mísa
21/2012 Německý humor obecně podceňujeme (výjimkou však vždycky byl nedostižný politický kabaret), už předem namyšleně vidíme v něm hanswurstiády, obhroublý vtip, kopání do zadku, jež spolehlivě budí smích – jak kdy.
Dědova mísa
Ještě jednou otevírám brněnský zpěvník z doby tereziánského baroka – rokoka z poloviny 40. let 18. století.
Dědova mísa
19/2012 Včera, kdy jsme oslavovali nekulaté výročí obnoveného samostatného státu, dočítal jsem Vieweghovu poslední knihu Mráz přichází z Hradu, pokračování jeho Mafie v Čechách, navykle pustil jsem si k tomu zprávy – a hle, už jsem tam byl, v symbolu české státnosti, v...
Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon
Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.
Poslední komentáře
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, nesouhlasím s Vaším rozhořčením a u…
- on Zemřela Soňa Šimková Upřímnou soustrast celé rodině. Šimkovi.
- on Zemřela Soňa Šimková Budeme dlouho vzpomínat. Čest její památce
- on Zemřel Jiří Kusý Hledala jsem hrob Jiřího Kusyho v Peckach a našla…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 85) Podle mne (budu o tom podrobněji psát v tištěných…
Dědova mísa
Před dvaceti léty jsme se Zdenkou Frýdkovou, Janou Nechutovou a Petrem Peňázem vydali v nakladatelství Opus musicum v Brně docela zajímavou pozdně barokní rukopisnou sbírku třiadvaceti latinských a německých písní s názvem Cantilenae diversae pro Distractione Animi adhibendae...
Dědova mísa
17/2012 Groteska sice není jenom, ani především žánr divadelní, zato právě tam mívá největší úspěch a nejvděčnější diváky. Ovšem jak u koho. Revizora vnímali jinak diváci z ulice, jinak prevoschoditělstvo. Stejně se četly Mrtvé duše. České umění nezná tolik krutých...
Dědova mísa
15/2012 Sleduji noviny poctivě, naslouchám rozhlasovému i televiznímu zpravodajství, a stále pociťuji, že téměř nerozumím, co se vlastně děje, a už vůbec nedokážu vyčíst, kam svět vůbec spěje. Čtu neustávající sled událostí, řekl bych spíše efemerid, jež při nejlepší...
Dědova mísa
14/2012 Obvykle si jednou za rok, v létě, přečtu v ruštině Oněgina. Nebo něco jiného v originále od velikána ruské a světové literatury Alexandra Sergejeviče Puškina. Letos jsem si koupil téměř paperback Čas něvinnogo dosuga – což lze přeložit jako Chvíle nevinné zábavy.
Dědova mísa
13/2012 Pravda, Dědovu mísu znám z Nerudy, psal ji myslím až po Bismarckově prozíravém zákonu, spíš z předchozích zkušeností. Nechtěl bych se však dožít její aktualizace, až v množství penzijních soukromých pilířů dnešní nezorientovaná...
Dědova mísa
12/2012 Nedávno jsem dostal knihu Pavly Váňové Identita génia – Shakespeare/Oxford (Kartuziánské nakladatelství 2011). Jediné, co se mi na ní nelíbilo, bylo věnování Karlu Schwarzenbergovi s podotknutím, že prý po sedmi...
Dědova mísa
11/2012 Jeremiády už přestávají bavit, ale nelze je zahnat, ač disponujeme stále sofistikovanějším myšlením, jež uplatňováno kde? Snad už ani na školách, kam patří především, ale i těm, jako by se vyhýbalo, jak pozorujeme už léta. První rány pamatuju z války, kdy se...
Dědova mísa
10/2012 Dnes se chci podělit o nápad na nový musical, snad ho s Milanem Uhdem dovedeme k cíli. Zatím má název MAGDALENA-AMADEUS.
Dědova mísa
9/2012 Koho by nezaujala myšlenka (spíše jenom účelová slova – zaujmout, a zapadnout) omezit počet ministerstev. Někde jsem se dočetl, jak se za poslední dvacetiletí pod neoliberálním heslem: méně státu (s trpkostí se mu vysmál Václav Havel v Odcházení)...
Dědova mísa
8/2012 Už dlouho jsem chtěl psát o divadelnosti a dramatických situacích u Koniáše. Česká veřejnost má tohoto pozdního jezuitu z doby, kdy řád ztrácel svou moc a někdejší slávu, spojeného především s Jiráskovým vylíčením z románu Temno. Jirásek většinu reálií...
Dědova mísa
7/2012 Jsem vyběračný, Milan Jungmann v tom měl před léty pravdu, a nebude to lepší. Opakuji se, a není to přednost: určitě jsem už psal, jak mě na divadle popuzuje předvádivý režisérismus, cítí se být vysoko nad autorem, viditelně, že ho bez zábran na scéně...
Dědova mísa
6/2011 Brněnský soubor Buranteatr uvedl 18. prosince 2010 premiéru Molièrova Misantropa. Nechci ji recenzovat, protože patřím k přátelům a spolupracovníkům tohoto divadla, hodlám jen zaznamenat okolnost, kterou pokládám za objektivní. Na rozdíl od polovičatých upravovatelů...
Nemá idea národního divadla smysl?
5/2011 Leží přede mnou dva sborníky příspěvků ze dvou konferencí. Obě se konaly v minulém roce na Slovensku a se zahraniční účastí. První byla svolána z iniciativy Združenia slovenských divadelných kritikov a teoretikov a Ústavu divadelnej a filmovej vedy...
Arnošt Lustig poskytl Magazínu Mladé fronty…
4/2011 Arnošt Lustig poskytl Magazínu Mladé fronty z 26. ledna 2011 rozhovor za těžké situace. Už léta bojuje se zákeřnou nemocí – a teď zeslábl natolik, že neopouští lůžko. Tomáši Poláčkovi, který využil jeho bezprostřednosti a zajímal se, jak spisovatel pomýšlí na smrt,...