Kategorie článků:
Flora novosvětská (No. 9)

V úvodu festivalové středy se dále utěšeně rozvíjel mini-profil Miroslava Bambuška.
Flora novosvětská (No. 8)

V úterý nám olomoucké jaro sice nastavilo svojí odvrácenou tvář, člověk se alespoň o to víc těšil do divadelních sálů. Nutno říct že pro vlahý podvečer se dramaturgii jubilejní 25. Divadelní flory podařilo ulovit vskutku exkluzivní počin.
Flora novosvětská (No. 7)

Svou hanáckou odyseu léta páně 2022 jsem zahájil pondělním finále profilu letošní osobnosti festivalu, režiséra, a aktuálního uměleckého šéfa brněnského Hadivadla, Ivana Buraje.
Flora novosvětská (No. 6)

I v neděli 15. května se na Floře přihlásila o slovo nerůstová koncepce HaDivadla, a sice formou scénického čtení krátké prózy Nikola 2030, 2045, 2080. Večer patřil rakouskému performerovi a aktivistovi v oblasti inkluze Michaelu Turinskému.
Flora novosvětská (No. 5)

Sobotní program Divadelní Flory ovládly emoce. Oscilovaly na škále mezi soukromým a politickým, introspekcí a expresí, tichým prožíváním ve veřejné samotě a hlučným běsněním davů.
Flora novosvětská (No. 4)

Na ranní prezentaci nerůstové sezony HaDivadla a besedu k inscenaci Naši navázalo večerní představení Vnímání, doplněné dramaturgickým úvodem a další besedou. Ta obohatila i odpolední představení Zkázy totálního myšlení v Divadle na cucky.
Flora novosvětská (No. 3)

Čtvrtečním tématem olomoucké Divadelní Flory byla snaha o porozumění.
Flora novosvětská (No. 2)

Zoufalá prázdnota a zoufalství z prázdnoty jsou ústředními tématy této inscenace... Jediným středečním představením na festivalu dosud neuvedené inscenace byly Tři sestry Slovenského komorného divadla Martin v režii Mariána Amslera.
Flora novosvětská (No. 1)

Festival Divadelní Flora Olomouc se po pandemické proluce na jaře 2020 a 2021 a speciálním podzimním vydání konečně navrací v plné síle do tradičního květnového termínu. Letošní 25. ročník nese motto New World 2.022.
Setkáním sláva! (No. 5)

Letošní festivalový maraton brněnského Encounteru se pro mne završil v sobotním odpoledni ve Studiu Marta vítanou společností studentů Univerzity Hudebních a performativních umění z rakouského Štýrského Hradce.
Setkáním sláva! (No. 4)

Den páteční se na letošním Encounteru nesl především ve znamení mnoha podob monodramatu, jako výsostně scénicky funkční, moderní divadelní disciplíny, citlivě akcentující řadu aktuálních společenských témat.
Setkáním sláva! (No. 3)

Festivalový čtvrtek se odehrál ve znamení pomyslného česko-slovenského souboje dvou popkulturních ikon.
Setkáním sláva! (No. 2)

Brněnská encounteří středa se nesla ve znamení snad letos už naposledy se vracející zimy, příšeří divadelních sálů tak poskytla vítaný azyl mnoha promrzlým končetinám.
Setkáním sláva! (No. 1)

Mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter se po dvojici dlouhých let, kdy jeden ročník byl díky pandemickým strastem zcela zrušen, a loňský proběhl pouze online, konečně vrací ke svému osvědčenému formátu.
Viděno sedmnácti (No. 8)

Poslední – sobotní den – Malé inventury zahrnoval dva zážitky, které jako by symbolicky stály na opačných pólech divadelního spektra.
Viděno sedmnácti (No. 7)

Nikdy pro mě nebylo obtížnější odpoutat se od vnějšího světa a veškerou svou pozornost směřovat k právě zakoušenému estetickému prožitku.
Viděno sedmnácti (No. 6)

Úvodem do temného sálu zaznívají neučesané (a tedy autentické) výpovědi dětských tanečníků a tanečnic, a jejich naivní motivace k tomu, proč jsou ochotni přizpůsobovat se mnohdy krutým školním metodám.