Kategorie článků:
Flora novosvětská (No. 4)
Na ranní prezentaci nerůstové sezony HaDivadla a besedu k inscenaci Naši navázalo večerní představení Vnímání, doplněné dramaturgickým úvodem a další besedou. Ta obohatila i odpolední představení Zkázy totálního myšlení v Divadle na cucky.
Flora novosvětská (No. 3)
Čtvrtečním tématem olomoucké Divadelní Flory byla snaha o porozumění.
Flora novosvětská (No. 2)
Zoufalá prázdnota a zoufalství z prázdnoty jsou ústředními tématy této inscenace... Jediným středečním představením na festivalu dosud neuvedené inscenace byly Tři sestry Slovenského komorného divadla Martin v režii Mariána Amslera.
Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon
Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.
Poslední komentáře
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, nesouhlasím s Vaším rozhořčením a u…
- on Zemřela Soňa Šimková Upřímnou soustrast celé rodině. Šimkovi.
- on Zemřela Soňa Šimková Budeme dlouho vzpomínat. Čest její památce
- on Zemřel Jiří Kusý Hledala jsem hrob Jiřího Kusyho v Peckach a našla…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 85) Podle mne (budu o tom podrobněji psát v tištěných…
Flora novosvětská (No. 1)
Festival Divadelní Flora Olomouc se po pandemické proluce na jaře 2020 a 2021 a speciálním podzimním vydání konečně navrací v plné síle do tradičního květnového termínu. Letošní 25. ročník nese motto New World 2.022.
Setkáním sláva! (No. 5)
Letošní festivalový maraton brněnského Encounteru se pro mne završil v sobotním odpoledni ve Studiu Marta vítanou společností studentů Univerzity Hudebních a performativních umění z rakouského Štýrského Hradce.
Setkáním sláva! (No. 4)
Den páteční se na letošním Encounteru nesl především ve znamení mnoha podob monodramatu, jako výsostně scénicky funkční, moderní divadelní disciplíny, citlivě akcentující řadu aktuálních společenských témat.
Setkáním sláva! (No. 3)
Festivalový čtvrtek se odehrál ve znamení pomyslného česko-slovenského souboje dvou popkulturních ikon.
Setkáním sláva! (No. 2)
Brněnská encounteří středa se nesla ve znamení snad letos už naposledy se vracející zimy, příšeří divadelních sálů tak poskytla vítaný azyl mnoha promrzlým končetinám.
Setkáním sláva! (No. 1)
Mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter se po dvojici dlouhých let, kdy jeden ročník byl díky pandemickým strastem zcela zrušen, a loňský proběhl pouze online, konečně vrací ke svému osvědčenému formátu.
Viděno sedmnácti (No. 8)
Poslední – sobotní den – Malé inventury zahrnoval dva zážitky, které jako by symbolicky stály na opačných pólech divadelního spektra.
Viděno sedmnácti (No. 7)
Nikdy pro mě nebylo obtížnější odpoutat se od vnějšího světa a veškerou svou pozornost směřovat k právě zakoušenému estetickému prožitku.
Viděno sedmnácti (No. 6)
Úvodem do temného sálu zaznívají neučesané (a tedy autentické) výpovědi dětských tanečníků a tanečnic, a jejich naivní motivace k tomu, proč jsou ochotni přizpůsobovat se mnohdy krutým školním metodám.
Viděno sedmnácti (No. 5)
Šestý festivalový den byl doslova zalitý sluncem, což jistě ocenili zejména účastníci průzkumné cesty po pravém břehu Vltavy pořádané v rámci speciální programové sekce nazvané Arts service & Networking.
Viděno sedmnácti (No. 4)
Ridina Ahmedová se v divadelním prostředí etablovala jako autorka hudby především tanečních a pohybových inscenací, svojí osobitou performancí ale navázala na tvorbu na jiné platformě.
Viděno sedmnácti (No. 3)
Reportáž z pondělního dne festivalu Malá inventura.
Viděno sedmnácti (No. 2)
Výběr z nedělního festivalového programu pro mě byl náročný, vždyť se hrálo osm představení a bez obraceče času šla stihnout jen dvě. Vybrala jsem dvě inscenace, které k sobě mají mnohým blízko.