Kategorie článků:
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 627)
Už jsem si nazouval boty, když mě dostihla zpráva o skonu herce Ladislava Mrkvičky a podlomila mi kolena... aneb Vzpomínka na dávná dění u Bezručů - Mudrování novoroční.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 625)
Zavřete oči, přenesu vás do Márnice... aneb Mudrování nad krásou minula.
Pod rouškou Plzně (No. 2)
Po třech čtvrtečních loutkových představeních, popřípadě dokonce muzikálu, se páteční program Mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni jevil až příliš činoherní.
Poslední komentáře
- on Zemřel Pavel Krejčí Budu vzpomínat na Pavla jako mého vedoucího,když j…
- on Zemřela Karla Diváková Pokoj Vaší duši, paní Karlo, a čestné místo v nebi…
- on Zemřel Pavel Krejčí Odešel veliký profesionál, milovník cěštiny, nádhe…
- on Zemřel Jan Kadlec Zemřel Honza, můj nejlepší kamarád na ZDŠ Grafická…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
Bezruči jsou zpátky ve hře
Divadlo Petra Bezruče představilo novou sezónu Zpátky ve hře 2020/21. Motto sezóny odkazuje ke krizi, která výrazně postihla nejen kulturní sektor a optimisticky naznačuje, že Bezruči se určitě nevzdávají a jejich diváci se mají na co těšit.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 532)
Zůstal jsem s ústy dokořán aneb Mudrování nad brněnským uvedením inscenace Divadla Petra Bezruče Transky, body, vteřiny.
Učíme (se) divadlem?
Ateliér pro divadelní vzdělávání při Národním divadle moravskoslezském nabízí od konce února učitelům českého jazyka a literatury atraktivní program s názvem UČÍME (SE) DIVADLEM.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 522)
Dospělost znamená rozhodnout se aneb Mudrování nad Hedou Gablerovou dnes.
OST-RA-VAR 2019 (No. 6)
Poměrně přívětivý čtvrtek ostravský mi naštěstí přihrál řadu důvodů k postupně rostoucímu optimismu. Prvním paprskem lásky divadelní se stala inscenace Zimní slunovrat... Poselství z ostrova Ostravar: Díl druhý: Částečný slunovrat!
OST-RA-VAR 2019 (No. 5)
Nikterak nehodlám zastírat, že jsem se na svůj ostravarský návrat po cca pěti letech nesmírně těšil aneb Poselství z ostrova Ostravar: Díl první: Potemnělá středa!
Křížové výpravy J. P. Kříže (No. 11)
Nejzřetelněji se na letošním festivalu Ost-ra-var vylouplo téma Michail Bulgakov. Pro Alexandra Minajeva napsala novou dramatizaci Mistra a Markétky Kateřina Menclerová. Inscenaci uvádi Divadlo Petra Bezruče.
OST-RA-VAR 2019 (No. 4)
Poslední příspěvek z festivalu Ostravar stručně glosuje jednotlivé inscenace z posledních festivalových dní. V závěru se autorka zamýšlí nad rozborovou debatou, která vyústila v diskusi o přítomnosti soukromých divadel na festivalu.
OST-RA-VAR 2019 (No. 2)
Všechna čtvrteční představení Ostravaru se věnovala konkrétnímu jednomu aktuálnímu společenskému problému. Tři dramatici – Roland Schimmelpfennig, Tomáš Dianiška a Alexandr Ostrovskij.
OST-RA-VAR 2019 (No. 1)
OST-RA-VAR je divadelní přehlídkou, která v několika dnech již více než dvacet let představuje reprezentativní průřez tvorbou ostravských divadel za poslední rok. Přinášíme shrnutí prvního dne divadelního festivalu.
Ostravský nájezd na Prahu (No. 3)
Co když výlet do IKEA a pokračování v životě jako dosud představuje pro Hedu ještě větší trest než sebevražda?!... O představení Divadla Petra Bezruče Heda Gablerová: Teorie dospělosti v Divadle v Celetné.
Ostravský nájezd na Prahu (No. 1)
Divadlo Petra Bezruče uvedlo v rámci festivalu Ostrava v Praze inscenaci nové hry Tomáše Dianišky Transky, body, vteřiny, která otevírá téma stereotypů a nenávisti vůči menšinám.
Ostrava přijede do Prahy již po desáté
Čtyři ostravská divadla nabídnou na přelomu října a listopadu celkem osm inscenací pražskému publiku. Týden před zahájením přehlídky má většina představení vyprodáno, na některá zbývají poslední lístky.
Fragmenty z Hradce 2019 (No. 6)
Sprint s časem má vždy pouze jednoho vítěze. A člověk to není. Budiž mi proto omluvou, že se s poslední reflexí vracím k 25. ročníku DER až ve chvíli, kdy se stal uzavřenou historií.