Kategorie článků:
Fragmenty z Hradce 2019 (No. 6)

Sprint s časem má vždy pouze jednoho vítěze. A člověk to není. Budiž mi proto omluvou, že se s poslední reflexí vracím k 25. ročníku DER až ve chvíli, kdy se stal uzavřenou historií.
Plzeň s pěnou i bez pěny (No. 4)

Sobota a neděle byly na festivalu inscenačně i žánrově pestré a jen stěží by se dalo najít mezi jednotlivými produkcemi nějaké pojítko.
Fragmenty z Hradce 2019 (No. 4)

Šestý den festivalu Divadlo evropských regionů byl ve znamení veder... O Lakomci Michala Háby, Vorlově Kouři v adaptaci Divadla Petra Bezruče a nitranských 4 ženách na konci světa Juraje Nvoty.
Zápisy ze zlínských setkávání 2019 (No. 6)

Tvůrčí symbiózu Tomáše Dianišky a Divadla Petra Bezruče provázela z mé strany nemalá očekávání. Výsledek společného řádění je bohužel v podobě, v jaké byl v pátek prezentován na festivalu Setkání Stretnutie, projektem značně rozporuplným.
Fenomén odložené dospělosti

8/2019 To, že Ibsenovy hry dokážou hovořit o problémech současných lidí, potvrdila řada inscenací z poslední doby.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 421)

Není smutnějšího obrazu na světě než lampa za bílého dne, kterou zapomněli zhasnout. Zbytečné světlo. Zapomenuté. Aneb Mudrování nad brněnským uvedením výtečné inscenace Divadla Petra Bezruče Zapomenuté světlo.
Bezruči vybírají uměleckého šéfa

Divadelní společnost Petra Bezruče, s.r.o. jako provozovatel Divadla Petra Bezruče vypisuje výběrové řízení na funkci uměleckého šéfa / umělecké šéfky. Vybranému uchazeči nabízíme možnost doplnit soubor o dramaturga a dva herce.
Meleme pantem (No. 4)

Sobotní představení #nejsemrasista_ale Divadla Petra Bezruče a Rok na vsi Národního divadla moravskoslezského nabídla aktuální obraz dnešního světa. Absurdní komedie s názvem Kdo je pan Schmitt? Divadla Mír byla spíše nenáročnou podívanou.
Meleme pantem (No. 2)

Jestliže mé očekávání Komorní scéna Aréna první festivalový den nenaplnila, byl pro mě Zabiják Joe vítaným zadostučiněním. Ještě větší překvapení následovalo v podobě Maryši v Divadle Petra Bezruče.
Meleme pantem (No. 1)

Včerejškem začal 22. ročník festivalu profesionálních činoherních divadel OST-RA-VAR, který v pěti dnech nabídne reprezentativní průřez tvorbou ostravských divadel za poslední rok. Rozborové semináře letos nově hostí Centrum PANT.
Kritické teze Josefa Hermana (No. 9/2018): #nejsemrasista_ale

Čtyři muži a jedna žena na pláži u moře. Žijí FB diskusemi a názorně demonstrují hrubiánskou dobu postpravdivou.
Ostrava jede!!! do Prahy

V Praze proběhne devátý ročník divadelního festivalu Ostrava v Praze. Od 1. do 8. listopadu se představí osm inscenací čtyř ostravských scén.