Kategorie článků:
Fuck you, Pope! Fuck you, plebeians!
Snad každý máme své umělecké, divadelní libosti, obdivované osobnosti, démony, bohy a bohyně, které sledujeme, co to jde. A fascinují nás, vábí, překvapují, přitahují, děsí… Pro mě je takovou španělská performerka a autorka, vizionářka Angélica Liddell.
DIVADLO, ne DIVADLO (No. 1)
Včera začal v Plzni 32. ročník Mezinárodního festivalu Divadlo... O představeních Krajina se sklady vzniklé v koprodukci Tygra v tísni s Moving Station a Hekuba, ne Hekuba Tiaga Rodriguese v provedení herců pařížské Comédie-Française.
Hulcova bleskovka (No. 16) – z Avignonu /4/
V DN 14/2023 vyšly dva texty o letošním 77. ročníku Avignonského festivalu. Nicméně zdaleka ne všechny inscenace se do reportáží dostaly. Například projekt Philippa Quesneho a jeho Vivaria Studia v lomu Boulbon Zahrada pozemských rozkoší.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Avignonská ztělesnění všehosvěta
Nová citlivost, nový pohled, nová otevřenost. Tak bych charakterizovala proud, který si razí stále sebevědoměji cestu avignonským festivalem. Bezostyšně se ptá, odkrývá dávno zasutá tabu, zpochybňuje, rozebírá a tříbí, znovu definuje, ohledává hranice… V rámci letošní...
Cesty dvorem, lesem i vagínou
Festival d’Avignon oslavil sedmasedmdesátý ročník. Od svých počátků v roce 1947 se drží svého poslání – být výkladní skříní novátorské divadelní tvorby a moderních scénářů, mapovat současné dramatické umění ve Francii i ve světě.
Hulcova bleskovka (No. 12) – z Avignonu /3/
Do třetice z Avignonu IN, tentokrát o performanci Brazilky Caroliny Bianchi a jejího souboru Cara de Cavalo nazvané A Noiva e o Boa Noite Cinderela / Nevěsta a dobrou noc, Popelko.
Hulcova bleskovka (No. 11) – z Avignonu /2/
Kam už divadlo nedosahuje, prokázal projekt Caroline Barneaud a Stefana Kaegiho nazvaný Paysages partagés (Sdílené krajiny)... Druhý díl reportáží z letošního Avignonského festivalu.
Hulcova bleskovka (No. 10) – z Avignonu /1/
Zítra končí 77. ročník Avignonského festivalu... Na Cour d´honneur du Palais des papes byla letos hlavní inscenací divadelní adaptace amerického dokumentárního filmu z roku 1975 Welfare francouzské režisérky Julie Deliquet.
Dnešní svět patří minoritám
Prohlásil před pětatřiceti lety konžský dramatik, prozaik a básník Sony Labou Tansi. Jeho slova letos v zahradě domu zakladatele Avignonského festivalu Jeana Vilara připomněl herec Etienne Minoungou.
Avignonské apokalypsy, žalmy i radosti života
Každý, kdo přijede na Avignonský festival, se vedle fantastické, do noci živé atmosféry a pouličního dění zajímá především o hlavní program, tzv. IN.
Bon festival! (No. 2)
Letošní ročník Avignonského festivalu IN se konal ve znamení loučení se dosavadního ředitele Oliviera Py. OFF festivalu došel ke konci poněkud dech. Na vině bylo nejenom méně divadel a představení, ale především diváků.
Bon festival! (No. 1)
Festivalový Avignon po přestávce, způsobené epidemií, opět nabírá dech. Po ulicích starobylého města proudí lidé, visí v nich rozličné pestrobarevné plakáty, herecké soubory lákají potencionální diváky malými ukázkami ze svého umění.
Avignonské vize 2021
Nikdy bych nečekal, že Avignonský festival může být ohrožen jinak než revolucí, válkou či stávkou, a nikdy bych nečekal, že se do Avignonu od svých častých návštěv na přelomu tisíciletí nedostanu dvacet let.
Ze stínů pod světla reflektorů
Avignonský festival má mnoho tváří – záleží na tom, kterou si vyberete. Já jsem v Avignonu v roce 1998 potkala Afriku a Karibik a od té doby se tam za nimi vracím.
Okno do světa
17/2020 Avignonský festival byl letos, stejně jako řada jiných, ze známých důvodů zrušen...
Co zmůže divadlo? aneb Avignonské sny
V době, kdy jsme si pomalu zvykli na to, že většina našich i zahraničních velkých festivalů se ruší či přesouvá svůj program na příští rok, přišel ředitel Avignonského festivalu Olivier Py s něčím nevídaným.
Avignon mimo Evropu II.
V aktuálních Divadelních novinách 17/2019 vyšel text Avignon mimo Evropu. Z důvodu místa se nevešel celý. Dvě kapitoly věnované inscenacím afrických autorů, které byly uvedené na letošním Avignonském Off-festivalu, tedy otiskujeme zde.