Kategorie článků:
A k čemu to všechno je? (No. 3)
Projde-li si člověk nějakou traumatizující zkušeností, častou reakcí bývá moment tak zvaného zamrznutí – jedná se o formu přirozené ochrany těla před silným stresem.
Milo Rau: Po konci dějin
Zahajovací projev festivalu Pražské křižovatky na Nové scéně Národního divadla v Praze 6. listopadu 2024
Sedmý ročník festivalu Pražské křižovatky
Pražské křižovatky prokázaly, že jsou festivalem progresivních divadelních proudů a tendencí nejvyšší evropské kvality.
Poslední komentáře
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
Umění skrze manipulaci?
Festival Pražské křižovatky si klade za cíl umožnit náročnějšímu českému divákovi být přítomen mimořádných divadelních setkání a spolu s aktéry na jevišti poznávat, čím vším může divadlo dnes v naší neklidné době být.
A k čemu to všechno je? (No. 2)
Inscenace Medea’s Children propůjčuje hlas téměř výhradně dětským/dospívajícím hercům a herečkám, skrze něž se suverénním způsobem dotýká tématu rodinných traumat, vraždy a sebevraždy.
A k čemu to všechno je? (No. 1)
Křižovatka představuje prostor, kde se střetávají protichůdné pohledy a konfrontuje se vzájemný nesoulad názorů či vztahů – tak jako se tomu děje každý rok v rámci festivalu Pražské křižovatky.
S. Kaegi: Divadlo může být reálnější než realita
This is not na Embassy (Made in Taiwan), s tímto projektem přijíždí 6. a 7. listopadu do Prahy na Novou scénu německá nezávislá divadelní skupina Rimini Protokoll... Krátký rozhovor s režisérem a autorem projektu Stefanem Kaegim.
Pražské křižovatky 2024 se blíží!
Od 6. do 20. listopadu se na Nové scéně pražského Národního divadla bude konat 7. ročník festivalu Pražské křižovatky. Přijedou významné osobnosti evropského divadla.
Křižovatka identit (No. 1)
Kdo jsem a jaké je mé místo v tomto konflikty rozháraném světě?
Pražské křižovatky ohledají téma identity
Festival Činohry Národního divadla Pražské křižovatky přiveze do Prahy špičku nejen evropského divadla. V rámci programu se představí nejnovější projekt Susanne Kennedy, který vznikl v koprodukci s Pražskými křižovatkami.
Lidskost je… (No. 3)
Poslední den mezinárodního festivalu Pražské křižovatky byl oproštěn od politické tématiky a věnoval se bolestnému osudu Marguerite Gautier a Armanda Duvala.
Lidskost je… (No. 2)
Sejmout stín z ramen lidí zmítaných válkou se pokouší Ivan Vyrypajev ve své inscenaci 1,8 M, sehrané Nowym Teatrem Varšava, která byla uvedena druhý a třetí den v rámci festivalu Pražské křižovatky.
Lidskost je… (No. 1)
Mezinárodní divadelní festival Pražské křižovatky letos již pátým rokem přináší do českého prostředí inscenace z dílen současných zahraničních tvůrců.
Pražské křižovatky: Amazonie i trosečník
Pražské křižovatky letos opět představí pozoruhodné zahraniční inscenace. 4. a 5. října 2021 na Nové scéně v rámci evropského turné uveden nejnovější projekt kolumbijské skupiny Mapa Teatro: La luna en el Amazonas.
Nejsme politici, jsme umělci
Sledujeme dění v Bělorusku, kde lidé navzdory tvrdým represím a zastrašování vytrvale bojují za spravedlivé volby, svobodu a demokracii... Do České republiky přijede na jaře na rezidenční pobyt šest běloruských umělců.
Na křižovatce komunikace a politiky
18/2019 Letošní, čtvrtý ročník mezinárodního festivalu Pražské křižovatky, jenž probíhal na Nové scéně Národního divadla od 30. září do 6. října, se jednoznačně nesl ve znamení hlasu a komunikace, a to v nejrůznějších variacích.
Na Pražských křižovatkách 2018 (No. 3)
Dramaturgie letošních Pražských křižovatek rozšířila původně avizovanou činoherní tradici o projekty jiného žánru. (O rakouské hudebně-taneční produkci Sons of Sissy a britském filmu My Country; a Work in Progress)