Kategorie článků:
KKP – dobrý džob
10/2016 Institut umění – Divadelní ústav vydal certifikovanou metodiku mapování kulturních a kreativních průmyslů na lokální a regionální úrovni ČR. Už nic nebrání cestě zdejší kultury k prosperitě!
Nefňukejte! Vzkazuje The Tap Tap
9/2016 Po mnoha letech úspěšného koncertování vplula kapela studentů a absolventů Jedličkova ústavu The Tap Tap (TTT) do divadelních vod.
Kladenské divadlo otevírá „na zkoušku“
9/2016 Otevření rekonstruované budovy Městského divadla Kladno se odkládalo mimo jiné proto, že ho radnice odmítla věnovat „intelektuálnímu“ divadlu, které prý Kladeňáky nezajímá. Prototypem budoucího hlavního programu zřejmě byla premiéra konverzačky Tlustý prase, hrála se...
Poslední komentáře
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
- on Zemřel Milan Sládek Dovolte mi, prosím, projevit upřímnou soustrast. L…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
Slovenská svoboda, verze 2016
Co je to dnes svoboda a jak rozplést nitky, jimiž skuteční majitelé moci politiky ovládají? aneb O novém bratislavském Fideliovi režiséra Martina Bendika v SND Bratislava.
Ceny Thálie 2015 – Jak tak nakukuji
8/2016 ...z přízemní lóže na předávání Cen Thálie v Národním divadle, dochází mi, jak dlouho jsem ten ceremoniál neviděl. Nemám takové pořady rád. Zjišťuji, že i po letech stále moderuje Antonín Procházka, jen už tolik nemluví a nevtipkuje, vlastně večer jen zahájil a...
Umíme dávat ceny?
Nad streamovaným přímým přenosem z letošního předávání Cen české divadelní kritiky mě poprvé napadlo, zda formální ledabylost ceremoniálu nemá nakonec pro společenské vnímání divadla širší důsledky, než jsme vůbec ochotni si připustit.
Nerozumím
6/2016 Operní domy lákají posluchače na hvězdy. Odjakživa a všude. Platí to pro jakoukoli performanci, pro jakékoli umění. Diváci přicházejí setkat se s výjimečnými lidmi své doby, s jejich tvořivostí, s jejich dílem. Je to umělecký a společenský rituál, který nelze realizovat...
Tonoucí se partnerství chytá
5/2016 Milion a půl, který Divadlu v Řeznické v rámci programu Partnerství v oblasti kultury v roce 2016 přidělil výbor pro kulturu pražského zastupitelstva, je bezesporu potěšující rozhodnutí.
(Ne)snesitelná poezie
Krytové divadlo Orfeus stojí především na neúnavném Radimu Vašinkovi, který v bývalém krytu civilní obrany v Plzeňské ulici už léta tvrdošíjně inscenuje své oblíbené beatniky a androše. Nyní představil poslední sbírku Antonína Přidala Zpovědi a odposlechy.
Tvořit ještě nikdy nebylo tak snadné?
4/2016 Dva pražské prostory pro nezávislé umění – Studio Hrdinů a MeetFactory – začátkem února vyhlásily výzvy, ve kterých nabízejí divadelníkům možnost realizovat svou plánovanou inscenaci pod jejich střechou. Stačí vypracovat projekt a zaujmout více než ostatní. Považuji to...
Nepamatuji,
4/2016 že by se kdy zrušila premiéra v opeře Národního divadla.
Nudná budoucnost
3/2016 Výstava Skvělý nový svět v Centru současného umění DOX spojila umělce zabývající se dystopickými vizemi světa a fungování společnosti. Vycházela především ze tří kanonických knih dystopie: Aldous Huxley – Brave New World, George Orwell – 1984 a Ray Bradbury – 451°...
Brněnská planeta Gurun
1/2016 Zpráva o tom, že se rozpočet na kulturu v Brně proti letošnímu roku zvýší o 63 milionů (tedy ze 750 na 813 milionů), mi nečekaně připomněla slovenský seriál pro děti Spadla z oblakov.
Evaluace hrou
22/2015 Tak mi připadalo mezinárodní sympozium Evaluace v kultuře a umění, které uspořádaly katedry produkce DAMU a CECEdu ve spolupráci s Divadlem Archa.
Národní „na dotek“
21/2015 Dan Špinar při konkurzu na šéfa činohry Národního divadla slíbil zážitky a „novou krev“. Obojí nabídl hned na začátku sezony při site-specific vycházkách po Stavovském divadle, Nové scéně a zlaté kapličce. Během Nové krve, jak s novým dramaturgickým týmem nazval...
Žranice jako politikum
21/2015 Ceny Ferdinanda Vaňka si vítězové mezinárodní soutěže krátkých her s politickou tematikou (pořádá ji časopis Svět a divadlo) převzali při letošní Noci divadel v Dejvickém divadle. Ferdinand Vaněk jako alter ego Václava Havla byl přítomen v zastoupení – hlavní cenu...
Zavřete divadla!
21/2015 Festival Akcent, jehož pátý ročník se konal v Praze a Plzni, představil převážně projekty tzv. dokumentárního divadla, ale – a často to splývá – též divadla komunitní, sociální, politická.