Kategorie článků:
Národní divadlo jako past na politiky
6/2013 Zdravým selským rozumem nelze pochopit, proč se v divadlech zprvu řešitelné problémy postupně komplikují, až končí krizí.
Jak transformovat pražská divadla?
V pondělí 25. března se na Nové scéně Národního divadla v Praze uskuteční veřejná diskuse k Návrhu systémové optimalizace pražské divadelní sítě.
Hledá se ředitel – zn. komunitní
5/2013 Nelimitovaní, komunitní umělci, spěchejte z široka a daleka, libeňský přístav vám je otevřen... Příspěvek do diskuse, jaké by mělo být a kam by mělo či mohlo směřovat pražské Divadlo pod Palmovkou. Text najdete také v aktuálních DN.
Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon
Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.
Poslední komentáře
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, nesouhlasím s Vaším rozhořčením a u…
- on Zemřela Soňa Šimková Upřímnou soustrast celé rodině. Šimkovi.
- on Zemřela Soňa Šimková Budeme dlouho vzpomínat. Čest její památce
- on Zemřel Jiří Kusý Hledala jsem hrob Jiřího Kusyho v Peckach a našla…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 85) Podle mne (budu o tom podrobněji psát v tištěných…
Je to konec?
Konec, je to konec, skončí to, možná to skončí... aneb Má absurdní divadlo v dnešním světě, ve kterém žádná absurdita není dostatečně absurdní, smysl?
Pilíře koncepčního směřování Národního divadla
Přinášíme a k diskusi předkládáme plné znění Návrhu transformace Národního divadla, jak jej ministryni kultury vypracoval a 15. ledna předal Tým expertů vedený Janem Hančilem.
Postdramatické versus měšťanské
Nobelova cena za divadlo aneb I v Norsku se ptají, kam směřuje současné divadlo a jaký smysl a poslání mají národní divadla.
Kudy povedou cesty Jiráskova Hronova?
Starostka Hronova Hana Nedvědová a ředitelka městského KIS Marcela Kollertová přišly s návrhem zrušit Jiráskův Hronov jakožto mezidruhovou přehlídku a nahradit ji celostátní přehlídkou činoherního divadla. Co vy na to?
A co divadlo a jazz?!
Kolik jazzu bylo a je v českém divadle? aneb Proč úkol zkoumat přejímání a pronikání podnětů mezi jazzem a divadlem nezaujal zatím žádného českého teatrologa?
Fénem odfouklá pěna
Pražský multifunkční prostor LaFabrika otevřel nový sál a nazval jej Slévárna. První premiérou v něm měla být dramatizace románu Borise Viana Pěna dní. Nakonec se však konala ještě na starém místě, což – možná příznačně – charakterizuje i samotný výsledek.
Přátelé i nepřátelé dabingu…
V DN 19/2012 vyšel text prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady Hrozí zánik dabingu? Článek vyvolal bouřlivou diskusi. Přinášíme aktuální reakci Jiřího Hromady.
Slyšíte mě, vy tam v Plzni?
19/2012 Otevíráme plné znění článku Iana Herberta otištěného v DN 19/2012. Diskuse, která se nad jeho textem na i-DN rozpoutala, je tak nyní přístupná všem čtenářům.
Rostl výkon, nikoliv honoráře
18/2012 Když před pěti lety nastupoval Daniel Dvořák do vedení Národního divadla Brno, mimo jiné uvažoval o posílení opery a naopak zmenšení baletního souboru. Tento plán se naštěstí nerealizoval a brněnský balet byl i za jeho ředitelování výrazným pendantem k baletu pražského...
Opera ND Brno za Daniela Dvořáka
18/2012 Během pěti let vystřídal Daniel Dvořák tři operní šéfy: dirigent Tomáš Hanus pro neshody s ředitelem odešel po první sezoně, jeho nástupci Rocc a Eva Blahová zřejmě protektorství ředitele respektovali, neboť brněnská opera začala vykazovat podobné rysy jako předtím opera...
Divadlo ve stínovém hlavním městě
18/2012 Brno se dlouhá desetiletí považuje za křižovatku mezi Prahou, Vídní a Bratislavou. Za stínové hlavní město bez šance, že to nějaké volby kdy změní. Současná radnice se může chlubit deseti procenty, které ze svého rozpočtu dává na kulturu. V čem tedy je problém a jak to...
Kdyby tisíc klarinetů (kritické teze)
Režijní debutant Jan Vondráček obstaral v inscenaci hry Kdyby tisíc klarinetů v Divadle pod Palmovkou skoro všechno: kromě režie i scénickou hudbu, hudební úpravu písní, spolupracoval na inscenační úpravě i na hudebním nastudování. Nic z toho ale není dobře.
I kultura je součástí české ekonomiky
...a zaslouží si strategickou podporu. Živá kultura nespočívá pouze v neziskových a dotovaných uměleckých projektech, ale zahrnuje i podnikatelské aktivity.
Kašpárek v kómatu?
Rád čítávám články Jana H. Vitvara pro jejich živost i názorovou neotřelost. Kašpárek v kómatu (Respekt 7/2012) mě však zarazil mírou neznalosti toho, o čem pojednává. Polemika s textem Jana H. Vitvara.