Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Mudrování nad DSB 2019 (No. 11)

    02. června 2019 1 komentář

    Divný svět. Depresivní festival. Převažují představení o rozpadu mravních hodnot... O pondělních Soukromých rozhovorech pražského Divadelního spolku Jedl v Divadle Husa na provázku.

    Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 12)

    29. května 2019 diskutujte

    V neděli bergmanovská přehlídka vyústila v promítání dokumentu Hledání Ingmara Bergmana a německá linka i celý festival pak večer vyvrcholily inscenací Grassova Plechového bubínku slavné „brechtovské“ scény Berliner Ensemble.

    Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 10)

    26. května 2019 diskutujte

    Ve čtvrtek jsme v Soukromých rozhovorech Jedlu mohli vidět kuklu, která němě křičí z letošního vizuálu. V pátek se činohra MDO loučila s Nebezpečýmin známostmi a před půlnocí nás Franz Pätzold v podkroví Konviktu zahrnul Šepoty a výkřiky.

    Poslední komentáře

    Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 8)

    24. května 2019 diskutujte

    Po vyřešení komplikací s autorskými právy slaví na Floře obnovenou premiéru inscenace Persony. Po středeční besedě se zástupci Divadla Na zábradlí a projekci Bergmanova snímku Persona mohl divák dokonce porovnat inscenaci s filmem.

    Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 7)

    23. května 2019 diskutujte

    V úterý se po projekci dalšího Bergmanova filmu (Mlčení) v divadelní sekci programu konečně objevila také bergmanovská inscenace: Persony Divadla Na zábradlí. Za větší událost však platila repríza Vraždy krále Gonzaga Dejvického divadla.

    Olomoucké šepoty a výkřiky (No. 6)

    22. května 2019 diskutujte

    Do druhé poloviny festivalu jsme se přehoupli velmi nenápadně – v pondělí se totiž spíše šeptalo než křičelo: nejprve v Bergmanově introspektivním surrealistickém filmu Lesní jahody a poté v pozdně večerním Reynkově dialogu s Bohem.



    Obsah,