Kategorie článků:
Tenorista Aleš Briscein získá Pamětní medaili
Aleše Brisceina ocenila Nadace Leoše Janáčka za šíření hudby Leoše Janáčka u nás i v zahraničí. Ocenění převezme dnes večer na závěr Festivalu Janáček Brno před začátkem představení pražského Národního divadla Výlety páně Broučkovy.
Zvoníme na zvonici světa (No. 5)
Operní soubor Velkého divadla Stanislava Moniuszka v Poznani přivezl na festival Janáček Brno 2018 vysoce stylizovanou inscenaci lotyšského režiséra Alvise Hermanise. Hrálo se v nově zrekonstruovaném Janáčkově divadle.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/13)
Kdo roste z národní písně, roste do celého člověka aneb Mudrování nad folklorním koncertem Po nezarostlém chodníčku.
Poslední komentáře
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
- on Zemřel Milan Sládek Dovolte mi, prosím, projevit upřímnou soustrast. L…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/12)
Zraněný orel vzlétl a nad věznicí zaznělo zvolání "Svoboda, svobodička" aneb Mudrování nad dechberoucí inscenací Janáčkovy opery Z mrtvého domu.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/11)
V sobotu jsem viděl inscenaci Janáčkovy opery Její pastorkyňa v provedení Velkého divadla Stanislawa Moniuszka z Poznaně.... Mudrování nad festivalovou podobou Její pastorkyně.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/10)
Maně jsem si vzpomněl na inscenační postupy surrealistických představení slavné éry HaDivadla… aneb Mudrování na festivalovým Zápisníkem zmizelého v podání Muziektheater Transparant.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/9)
Domek je to pěkný, jako hříbek pravák v poušti civilizace... aneb Mudrování nad setkáním příznivců odkazu houslisty Jana Kubelíka.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/8)
A jestlipak víš, milá Mab, že Janáček v obci Velká našel mezi hudci svoji múzu? aneb Mudrování nad festivalovým večerem Chodníčky k lidové písni.
Zvoníme na zvonici světa (No. 4)
Vlámská opera přijela na festival Janáček Brno s inscenací Janáčkovy opery Věc Makropulos, kterou hudebně nastudoval a dirigoval jeden z našich nejlepších mladých dirigentů Tomáš Netopil.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/7)
Je jako socha, jako kámen. Tak, jak si to mistr přál… aneb Janáčkova Věc Makropulos po vlámsku. Mudrování nad úžasným představením Vlámské opery na festivalu Janáček Brno 2018.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/6)
Festival je obdobou studánky s živou vodou... Mudrování nad festivalovým uvedením Janáčkovy opery Osud v podání ostravského Národního divadla moravskoslezského.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/5)
Děvčata v krojích se otáčela, chlapci v čižmách poskakovali aneb Mudrování nad festivalovými premiérami Počátek románu a Rákoš Rákoczy.
Zvoníme na zvonici světa (No. 3)
Na objednávku festivalu Janáček Brno 2018 připravil Ensemble Opera Diversa ve spolupráci s ND Brno ve dvou večerech Janáčkovu operní prvotinu Šárka. 21. 11. zazněla koncertně v Mozartově sále, 22. 11. v Divadle Reduta ve scénickém provedení.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/4)
Mistře, co vám s tou Šárkou udělali... aneb Mudrování nad Šárkou na festivalu Janáček Brno 2018.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/3)
Jeden by až plakal... aneb Mudrování nad folklorním koncertem Kvítí milodějné na festivalu Janáček Brno 2018.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/2)
Můj první festivalový den byl velmi náročný. Mým přáním bylo dobře jej završit a zhlédnout novinky operní tvorby. Aneb Mudrování nad světovými premiérami oper Falstaff a Neznámá ve studentském Divadle na Orlí.
Zvoníme na zvonici světa (No. 2)
V neděli uvedlo Divadlo na Orlí světovou premiéru dvou komorních oper studentů Kompozice JAMU Jiřího Najvara a Daniela Šimka: Falstaff a Neznámá. Vznikly ve spolupráci Komorní opery JAMU a Národního divadla Brno.