Kategorie článků:
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 21)
Česko má vyspělou divadelní kulturu, síť stálých profesionálních divadel je rozprostřena po celém území státu, divadla jsou v každém městě ohniskem kulturního života, který kultivuje společnost...
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 20)
Vždycky jsem si myslela, že divadlo je jedním z mála míst, kde se živí lidé potkávají se živými lidmi. A že tahle potkávání neovlivní ani umělá ani jiná inteligence.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 19)
Divadelní noviny pravidelně čtu dlouhou řadu let a pokládám je za nepostradatelný zdroj odborných kritických informací o českém a zahraničním divadle.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 18)
Divadelní noviny mají pro čtenářskou obec divadelních návštěvníků takový význam, jaký význam má vůbec divadlo jako umělecká disciplína zahrnující jak zábavu, tak uměleckou reflexi světa, v němž žijeme.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 17)
Podobný tisk, jako jsou české Divadelní noviny, v Rakousku vůbec neexistuje a až na jeden pokus koncem osmdesátých let po celou dobu mého života tam také neexistoval.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 16)
Nerad na tuto otázku odpovídám, protože občas ten portál sám používám.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 15)
Divadelky sleduju od jejich vzniku, resp. znovuzrození, kdy nahradily Scénu, která pro mne byla na samém konci osmdesátek (vedle Ateliéru, Melodie, Gramorevue a Kmene/Tvaru) světlem na konci tunelu.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 14)
Všechno to bořitelství a profesní sočení nechápu, vždyť DN už jsou skoro poslední kulturní list zprostředkovávající dialog mezi odbornou a laickou veřejností.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 13)
Všimli jste si mimochodem, že „noviny“ věnované výtvarnému umění, filmu či literatuře už zanikly, protože se ukázalo, že nejsou lidi ani peníze?
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 12)
Anketní výzvu DN beru jako hozenou rukavici...
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 11)
Domnívám se, že iDN v rámci té koncepce, kterou z nich odečítám, plní svou veřejnou službu skutečně poctivě. Množství článků, za nimiž je zřetelná a čitelná rozsáhlá redakční práce, je ocenění hodné.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 10)
DN jsou rozhodně potřebným periodikem pro odbornou veřejnost. Možná – což se i částečně děje – by se mohl rozšířit jejich záběr na kulturní dění obecně a na úlohu kultury (např. i dramatickou literaturu apod.).
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 09)
Samozřejmě: Všechno by šlo vždycky dělat lépe. Ale to je asi taková pravda, jako že je Bůh nad námi. Je správné diskutovat o tom, jak by Divadelní noviny, resp. iDN měly vypadat a jestli plní veřejnou službu.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 08)
Vzhledem k notoricky známým skutečnostem, jako je zužování prostoru pro kritickou reflexi divadla (a umění vůbec), je platforma DN/iDN (jíž vnímám jako vzájemně chytře komplementární a nikoli duplicitní) zcela klíčová...
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 07)
Myslím, že jsou důležité – Divadelní noviny.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 06)
Šíře komunikačních a informačních možností je dnes tak široká, až je mnohdy nepřehledná. Divadelní tvorba sestoupila z piedestalu prioritního zájmu veřejnosti, ale nezmizela z něho.
Hazard, nebo veřejná služba? (No. 05)
DN u nás nemají konkurenci a jsou, myslím, pro všechny lidi, kteří se o divadlo zajímají, nezastupitelným zdrojem informací a podnětů.