Kategorie článků:
Komorní scéna Aréna otevírá Komůrku
Ostravská Komorní scéna Aréna otevírá staronovou scénu Komůrka. U příležitosti jubilejní 30. sezony chce tímto krokem navázat na své počátky. Komůrka ale nabídne nový koncept a bude prostorem pro neprofesionální divadelní soubory.
No Tears For Queers
V Ostravě ožije kniha švédského žurnalisty Johana Hiltona. Divadelní zpracování Mattiase Brunna nazkoušel studentský soubor Pod svíčkou v režii mladého talentovaného Michala Vrubela.
Zemřela Lea Dokupilová
(18. 3. 1962 Ostrava - 19. 10. 2023 Ostrava) Herečka, grafička a výtvarnice spjatá s ostravskou Komorní scénou Aréna od jejích počátků v roce 1994.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Divadlo ve varu (No. 4)
Čtvrtý a poslední den zahájilo Divadlo Petra Bezruče adaptací ikony nové filmové vlny šedesátých let Lásky jedné plavovlásky.
Divadlo ve varu (No. 3)
Dlouhé chvíle. V tom dobrém i špatném smyslu slova. Tak bych definovala svůj páteční OST-RA-VARový zážitek.
Ve vnitřní říši semínkového krále
V úvodu zvěstuji jednu z neklamně dobrých zpráv: od konce minulé sezony disponuje ostravská Komorní scéna Aréna druhým hracím prostorem, který poněkud neobjevně, leč něžně nazvala Komůrkou.
Plzeňské ozvuky (No. 4)
Divadlo-show, divadlo-droga, divadlo-očistec... Sobota na festivalu Divadlo Plzeň.
Křížové výpravy J. P. Kříže (No. 32)
Švejkův návrat Tomáše Vůjtka a Ivana Krejčího je výzvou k věrohodnějšímu vnímání jeho autora pro druhé století po smrti aneb Vy víte hovno, co je revoluce!
Největší česká hra v nejmenším divadle
V našich Furiantech, které si pro svou druhou spolupráci s Arénou vybral režisér Petr Svojtka, se krom očekávaných rvaček a bouchání do stolu bude také zpívat a tančit, což by v Aréně nejspíš čekal jen málokdo.
Komáři se rojili
Ostravská Komorní scéna Aréna po kombu přesunutých premiér do nové sezony oficiálně vstoupila ambiciózně, a sice zdánlivě hlubokou orbou zřídka obdělávaných teritorií současné západoevropské dramatiky.
Vánoční překvapení z Arény
Komorní scéna Aréna svým divákům přichystala speciální vánoční překvapení. Prvním vánočním dárkem divákům bude živý stream inscenovaného čtení hry dramaturga a kmenového autora Arény Tomáše Vůjtka Ubohý večer.
Uražení se představí i v Komorní scéně Aréna
Komorní scéna Aréna se rozhodla zapojit do mezinárodního divadelního projektu Insulted. Belarus(sia). Worldwide Readings. Projektu dala název divadelní hra významného běloruského dramatika Andreje Kurejčika Uražení.
Komorní scénu Aréna čeká rok ztrát a nálezů
Sezónu 2020/21 Komorní scény Aréna zastřešuje název Rok ztrát a nálezů a budou v ní rezonovat aktuální témata i ta, co nikdy aktuální být nepřestala. Diváci Arény poznají nové autory i autorky a uvidí i shakespearovskou klasiku.
Učíme (se) divadlem?
Ateliér pro divadelní vzdělávání při Národním divadle moravskoslezském nabízí od konce února učitelům českého jazyka a literatury atraktivní program s názvem UČÍME (SE) DIVADLEM.
OST-RA-VAR 2019 (No. 6)
Poměrně přívětivý čtvrtek ostravský mi naštěstí přihrál řadu důvodů k postupně rostoucímu optimismu. Prvním paprskem lásky divadelní se stala inscenace Zimní slunovrat... Poselství z ostrova Ostravar: Díl druhý: Částečný slunovrat!
OST-RA-VAR 2019 (No. 5)
Nikterak nehodlám zastírat, že jsem se na svůj ostravarský návrat po cca pěti letech nesmírně těšil aneb Poselství z ostrova Ostravar: Díl první: Potemnělá středa!
OST-RA-VAR 2019 (No. 4)
Poslední příspěvek z festivalu Ostravar stručně glosuje jednotlivé inscenace z posledních festivalových dní. V závěru se autorka zamýšlí nad rozborovou debatou, která vyústila v diskusi o přítomnosti soukromých divadel na festivalu.