Kategorie článků:
Magdalena Müllerová: Co je udržitelné, má trvalejší hodnotu
Rozhovor s vedoucí Kanceláře Kreativní Evropa Kultura
Marie Kinsky: Přemýšlíme o architektuře místa věnovaného kreativitě
Rozhovor s ředitelkou Centra choreografického rozvoje SE.S.TA
Alena Punčochářová: Chtěla bych přibrzdit kvantitu a soustředit se na kvalitu
Rozhovor s novou ředitelkou Divadla loutek Ostrava
Poslední komentáře
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
- on Zemřel Milan Sládek Dovolte mi, prosím, projevit upřímnou soustrast. L…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
Šafařík: Aby se moje prožitky a bolesti dotkly diváka
Denis Šafařík je filmový a divadelní herec, autor knížky pro děti a nově také filmový režisér a scenárista, kterému právě vstupuje do kin film O malých věcech.
RARE – unikátnost, výjimečnost, syrovost
Rozhovor s organizátory PQ Studia Stage
Lída Vacková: Naším cílem je zůstat v pohybu
Rozhovor s ředitelkou Studia ALTA
Martin Sládeček: Zůstává u nás zvýšená koncentrace idealistů
Rozhovor s uměleckým šéfem Divadla Husa na provázku
Barbora Šupová: Odžitá autentická ženská perspektiva
Venušiny dny 2023 ~ fatální feminní festival se odehraje od 27. dubna do 1. května ve Venuši ve Švehlovce po osmé. Na festival jsme se zeptali jeho ředitelky Barbory Šupové.
Lenka Dombrovská: Kontextové prohloubení programu divadla Komedie
Rozhovor s kurátorkou festivalu Nová komedie
Andrea Salustri: Vnímám proudění vzduchu
Italský performer Andrea Salustri hostoval v Paláci Akropolis v rámci mezinárodního festivalu nového cirkusu Cirkopolis. Jeho projekt Materia, hit loňského festivalu v Edinburghu a současně subtilní poetická podívaná, nechal vyniknout materiál a objekt.
Anežka Hanáčková: Cílem bylo a stále zůstává setkávání
Rozhovor s koordinátorkou festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER
Elena Zanzu: Mé tělo je nástroj, který je třeba obětovat
Svébytná osobnost propojuje extrémní techniky se společensky rezonujícími tématy a s oporou ve vzdušné akrobacii vyhledává například další možnosti svazování. Dílo charakterizuje autenticita i bolest a křehce, a přesto velmi otevřeně komunikovaná témata jako tělesnost,...
Stefan Vögel: O vážných věcech je dobré mluvit s nadhledem
Rakouský komediograf Stefan Vögel je dnes patrně nejvyhledávanějším dramatikem nejen v oblasti německy mluvících zemí. Z jeho více než dvaceti her jsme u nás mohli vidět Dobře rozehranou partii (česká premiéra 2008) a nyní Ledvinu, kterou měsíc po premiéře v ostravském...
Markéta Fantová: Nejdůležitější je možnost fyzického setkání a získání nové inspirace
Rozhovor s uměleckou ředitelkou PQ 2023
Jurij Andruchovyč: Rusko svou agresi jen odložilo v čase
Do pražského Divadla X10 zavítal v souvislosti s adaptací svého třicet let starého, avšak drtivě aktuálního románu Moskoviáda, odehrávajícího se na pozadí rozpadu SSSR, ukrajinský spisovatel Jurij Andruchovyč.
Karolína Plicková a Petr Pola: Zajímají nás scénické tvary, které si nedokážete hned přesně zařadit
Rozhovor s kurátory Malé inventury
Marie Klemensová: Chceme polemizovat se zažitou představou, že stáří je pouze pasivní a orientované do minulosti
Rozhovor s lektorkou Divadla Husa na provázku