Divadelní noviny Aktuální vydání 19/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

19/2024

ročník 33
12. 11. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Ryszard Cieślak

    11. listopadu 2024 Komentáře zakazány

    (9. 3. 1937 Kalisz, Polsko – 15. 6. 1990 Houston, USA), herec Teatru Laboratorium Jerzyho Grotowského

    Setkání s fenomény šedesátých let

    29. října 2024 Komentáře zakazány

    Dlouho jsem s příspěvkem do této rubriky váhala – nebylo totiž snadné rozvzpomenout se, které divadelní představení bylo tím zásadním iniciačním „probuzením“ mé touhy být součástí magického divadelního prostoru.

    William Shakespeare: King Lear

    14. října 2024 Komentáře zakazány

    (režie Peter Brook, premiéra 6. listopadu 1962, Royal Shakespeare Company, Aldwych Theater, Londýn)

    Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Studia Ypsilon

    Přihlášku s požadovanými doklady je nutné podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 6. 11. 2024 do 14:00 hod. na adresu: Hl. m. Praha – Magistrát hl. m. Prahy, odbor kultury a cestovního ruchu, Jungmannova 36/31, 110 00 Praha 1, palác Adria.

    Poslední komentáře

    Bertolt Brecht: Hovory na útěku

    18. září 2024 Komentáře zakazány

    (režie Jan Borna a Miroslav Hanuš, premiéra 3. prosince 2016, derniéra 19. března 2019, Divadlo v Dlouhé, Praha)

    Giuseppe Verdi: Aida

    05. září 2024 Komentáře zakazány

    (dirigent Daniel Oren, režie Gianfranco De Bosio, Arena di Verona, Verona, Itálie, premiéra 20. srpna 2008)

    Rwanda 94

    25. června 2024 Komentáře zakazány

    režie Jacques Delcuvellerie, Le Groupov, Liège, Belgie, červenec 1999, Festival d’Avignon, Francie

    Alois a Vilém Mrštíkovi: Maryša

    Alois a Vilém Mrštíkovi: Maryša
    10. června 2024 Komentáře zakazány

    (režie Bronislav Křanovský, premiéra 4. května 1952, Státní divadlo Ostrava)

    Boris Hybner: Na konci zahrady jménem Hollywood I. – Gagman

    27. května 2024 diskutujte

    (režie Martin Hoffmeister, premiéra 21. května 1978, Státní divadelní studio Praha – Ateliér Praha / Studio Gag – originální společnost němé grotesky)

    Prof. PhDr. Jan Císař, CSc.

    14. května 2024 Komentáře zakazány

    (28. ledna 1932 Hradec Králové – 14. dubna 2021 Unhošť) Věřte, nevěřte, byl jsem nefalšovaný introvert. Celé své dospívání jsem seděl povětšinou sám, četl si knížky a myslel si své. Ve svých čtrnácti jsem se ovšem zamiloval. A byla to láska na druhou. Byl jsem na...

    William Shakespeare: Richard III.

    29. dubna 2024 Komentáře zakazány

    (režie David Drábek, premiéra 20. října 2012, derniéra 13. května 2022, Klicperovo divadlo Hradec Králové)

    N. V. Gogol: Ženitba

    15. dubna 2024 Komentáře zakazány

    (režie Alfréd Radok, premiéra 25. června 1963, Komorní divadlo / Městská divadla pražská, Praha)

    George Bernard Shaw: Pygmalion

    01. dubna 2024 Komentáře zakazány

    (režie František Laurin, premiéra 18. prosince 1993, Východočeské divadlo Pardubice)

    Milan Uhde / Miloš Štědroň: Balada pro banditu

    18. března 2024 Komentáře zakazány

    Začnu obligátní větou, že těch osvícení bylo samozřejmě hned několik, a dodám, že přímo nesouvisela s divadlem.

    Oldřich Wenzl: Rozházené kopretiny

    04. března 2024 Komentáře zakazány

    Prvního divadelního osvícení se mi dostalo na Wolkerově Prostějově v roce – snad – 1972, možná 1973.

    Franz Kafka: Proces

    05. února 2024 Komentáře zakazány

    Franz Kafka, o kterém jsem před příchodem do Prahy v roce 1965 prakticky neslyšela, mě zde doslova pronásledoval.

    Rudolf Těsnohlídek, Jan Antonín Pitínský: Liška Bystrouška (Příběhy krve)

    23. ledna 2024 Komentáře zakazány

    (režie J. A. Pitínský, premiéra 6. listopadu 2004, Slovácké divadlo, Uherské Hradiště)

    Ladislav Smoček: Bludiště

    09. ledna 2024 diskutujte

    V pětašedesátém mně bylo třináct, v osmašedesátém šestnáct. Dneska jsem jedenasedmdesátiletý stařec, který se s odstupem času nedomnívá, že by snad prožil nějaké divadelní osvícení z jedinečného divadelního impulzu, na základě něhož by se z něj stal harcovník...



    Obsah,