Kategorie článků:
10. ročník KoresponDance dnes začíná
Dnes se koná pražská část festivalu KoresponDance. Program v industriálním prostoru PRAKAB Pražská kabelovna ve čtvrti Hostivař začíná ve 13 hodin a potrvá do 22. hodiny.
KoresponDance: Továrna v pohybu
10. ročník festivalu KoresponDance láká na originální výběr ze současného tance, pohybového divadla a nového cirkusu. Uvede projekty umělců z 11 zemí.
Divadlo je… (No. 6)
…pro všechny. Alespoň na Divadelním světě Brno, jehož dramaturgie si dává záležet, aby uspokojila diváky všech věkových skupin i estetických preferencí.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Orte, velmi děkuji a stejně tak gratul…
- on Inscenace roku 2024 Slezské divadlo Opava dlouhodobě prokazuje, že je…
- on Přeučilovy zápisky podruhé Inscenace navštívena v Broumově v rámci programu M…
- on Fagi a divadlo: Praskač Pane richarde, to není myšleno vážně, to je vtip.…
- on Fagi a divadlo: Praskač Pane richarde, v inkriminovanou dobu, kdy jste svů…
- on Fagi a divadlo: Praskač Mohu se zeptat, z jakého důvodu cenzurujete koment…
- on Fagi a divadlo: Praskač To myslíte vážně?
Divadlo je… (No. 5)
…kontakt, a někdy přímo atak. A to zvláště tehdy, když divadlo prolamuje čtvrtou stěnu, jak jsme se v Brně na vlastní kůži přesvědčili v sobotu.
Divadlo je… (No. 4)
…bolest. A to nemám na mysli ani tak divácký diskomfort, třeba bolavá záda z dlouhého vysedávání na představení, ale především bolest jako téma. A také bolest coby součást diváckého prožitku.
Snář z továrny (No. 2)
Někde jsem četl, že epizoda Simpsonů musí obsahovat jeden vtip za 20 vteřin. Jinak se divák nudí a přepíná. Dělám divadlo jako Simpsony, říká herec, řežisér a dramatik Tomáš Dianiška.
Snář z továrny (No. 1)
Festival Dream Factory se po covidové pauze vrací do svého tradičního jarního termínu. Za bohatým programem stojí především ředitel festivalu Tomáš Suchánek, kterému jsme položili několik otázek.
Flora novosvětská (No. 9)
V úvodu festivalové středy se dále utěšeně rozvíjel mini-profil Miroslava Bambuška.
25. Divadelní Flora úspěšně proběhla
Tanečním dvojprogramem složeným z oceňovaného sóla Slovenky Evy Urbanové The Essence a tuzemské taneční inscenace roku Treatment of Remembering vyvrcholil o víkendu v Olomouci 25. ročník mezinárodního festivalu Divadelní Flora.
Flora novosvětská (No. 8)
V úterý nám olomoucké jaro sice nastavilo svojí odvrácenou tvář, člověk se alespoň o to víc těšil do divadelních sálů. Nutno říct že pro vlahý podvečer se dramaturgii jubilejní 25. Divadelní flory podařilo ulovit vskutku exkluzivní počin.
Flora novosvětská (No. 7)
Svou hanáckou odyseu léta páně 2022 jsem zahájil pondělním finále profilu letošní osobnosti festivalu, režiséra, a aktuálního uměleckého šéfa brněnského Hadivadla, Ivana Buraje.
Flora novosvětská (No. 6)
I v neděli 15. května se na Floře přihlásila o slovo nerůstová koncepce HaDivadla, a sice formou scénického čtení krátké prózy Nikola 2030, 2045, 2080. Večer patřil rakouskému performerovi a aktivistovi v oblasti inkluze Michaelu Turinskému.
Flora novosvětská (No. 5)
Sobotní program Divadelní Flory ovládly emoce. Oscilovaly na škále mezi soukromým a politickým, introspekcí a expresí, tichým prožíváním ve veřejné samotě a hlučným běsněním davů.
Flora novosvětská (No. 4)
Na ranní prezentaci nerůstové sezony HaDivadla a besedu k inscenaci Naši navázalo večerní představení Vnímání, doplněné dramaturgickým úvodem a další besedou. Ta obohatila i odpolední představení Zkázy totálního myšlení v Divadle na cucky.
Flora novosvětská (No. 3)
Čtvrtečním tématem olomoucké Divadelní Flory byla snaha o porozumění.
Mistr a Markétka v paláci Hrzánů z Harasova
Režijně-dramaturgickou koncepci připravil tvůrčí tandem Marie Nováková a Ivo Kristián Kubák ze souboru Tygr v tísni, kteří navazují na úspěšné imerzivní projekty GOLEM Štvanice a CAMPQ.
Flora novosvětská (No. 2)
Zoufalá prázdnota a zoufalství z prázdnoty jsou ústředními tématy této inscenace... Jediným středečním představením na festivalu dosud neuvedené inscenace byly Tři sestry Slovenského komorného divadla Martin v režii Mariána Amslera.