Kategorie článků:
Zemřel Václav Postránecký

(8. 9. 1943 Praha - 7. 5. 2019 Říčany) Dlouholetý člen Činohry Národního divadla, úspěšný televizní a filmový herec, režisér a pedagog.
Čelákovické glosy (No. 49)

Pavel Novotný napsal na základě své sbírky veršů Tramvestie libreto pro komorní operu Petra Wajsara. Východiskem textů byl záznam komentářů vybraných cestujících, natočených při jízdě linkou č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou.
Střelecký ostrov se promění v taneční parket

Balet Národního divadla oslaví Mezinárodní den tance 29. 4. na Střeleckém ostrově. Na programu je baletní dílna, trénink i choreografie z duetu Rain.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Na operu do Národního speciální tramvají

Centrem Prahy ve středu 17. dubna mimořádně projede speciální tramvaj č. 11. Stane se tak jen pár desítek minut před tím, než na jeviště Nové scény Národního divadla vstoupí aktéři opery Tramvestie, která má právě 17. dubna od 20:00 premiéru.
Čelákovické glosy (No. 47)

Pod názvem Mozart a ti druzí uvedla Opera ND ve Stavovském divadle aktovku Dopisy, hádanky a příkazy od Michala Nymana a delší kompozici Klasika, kterou napsal Steven Stucky. Obě skladby provokují k úvaze o důvodu jejich uvedení...
Radúz Mácha: Teď je ten okamžik, na který jsem čekal

5/2019 Radúz Mácha (* 15. června 1987, Valašské Meziříčí) se stal členem činohry Národního divadla v pouhých čtyřiadvaceti letech. Když v roce 2011 absolvoval Janáčkovu akademii múzických umění, v jednu chvíli se mu seběhly nabídky na angažmá ze čtyř význačných scén....
Kanadská opera představí hudbu Aleše Březiny

Na Nové scéně Národního divadla bude na začátku července uvedena kanadská inscenace s hudbou Aleše Březiny, věnovaná židovské malířce Charlotte Salomon.
Jen tak cestou z divadla (No. 29)

Inscenovat Topola je krkolomná věc - s jeho imaginací, fantazií, s jeho běsy a živočišnými atavismy aneb Topolův román Noční práce v dramatizaci Jana Mikuláška a Marty Ljubkové.
Nové vedení Opery ND představuje své plány

Od září 2019 umělecky povede soubory Opery ND renomovaný hudební manažer Per Boye Hansen, který působil v Norsku a Německu. Hudebním ředitelem Státní opery se stane bývalý hudební ředitel Norské národní opery Karl-Heinz Steffens.
Čelákovické glosy (No. 45)

Donedávna jsem příliš neakceptoval fakt, že muži učí zpívat ženy a naopak. Vlastně až koncertní večer Ivana Kusnjera a jeho žáků v Pražské křižovatce mě přesvědčil, že to jde – a dokonce velmi dobře.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 24)

Národní divadlo v Praze uvedlo 24. 1. novou inscenaci opery Ernsta Křenka Jonny vyhrává (Jonny spielt auf). Hudebně ji nastudoval a dirigoval Stefan Lano, režíroval David Drábek. Je prováděna v německém originále s českými a anglickými titulky.
Čelákovické glosy (No. 44)

Státní opera pokračuje ve svém volném cyklu reminiscencí na repertoár Neues Deutsches Theater, tentokrát přišel na řadu Křenek. Kvůli opravě budovy bývalého NDT se premiéra opery Jonny spielt auf (Jonny vyhrává) konala v Národním divadle.
Zemřel Luděk Munzar

(20. 3. 1933 Nová Včelnice u Kamenice nad Lipou – 26. 1. 2019 Praha) Herec, dlouholetý člen činohry Národního divadla v Praze.
Mozartovi zazpívá Štěpánka Pučálková

Mozartovy narozeniny oslaví pod taktovkou Plácida Dominga přední česká mezzosopranistka Štěpánka Pučálková. Jediný koncert proběhne za doprovodu Orchestru Národního divadla 27. ledna od 19 hodin ve Stavovském divadle.
Čelákovické glosy (No. 43)

Soubor opery Národního divadla v adventní době koncertně provedl nově objevenou gratulační pastýřskou hru s názvem Dies numini et principi z roku 1770, určenou k inaugurační oslavě nového opata břevnovského kláštera Fridricha.
Konec legrace (No. 7)

Ohlédnutí za poslední inscenací Pražského divadelního festivalu německého jazyka, a sice Shakespearova Richarda III. berlínské Schaubühne v režii jednoho z nejvýraznějších současných německých režisérů Thomase Ostermeiera.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 396/14)

Pane Jošt, jsme opět světovými! aneb Mudrování nad festivalovým Matějem Broučkem z pražského Národního divadla.