Kategorie článků:
K čemu jsou festivaly?
Myslím ty, které pořádají regionální divadla. Tedy přehlídky typu OST-RA-VAR či Zaráz, nejnověji Šaldova šňůra. Všechny přinejmenším zčásti vznikly proto, aby k tvorbě svých divadel přilákaly kritickou pozornost, včetně studentů teatrologických kateder. Jihočeské...
Království za koně!
Ředitelka a zakladatelka Tance Praha Yvona Kreuzmannová rozeslala umělcům e-mail, v němž popisuje strukturální změny ve své organizaci, bez vysvětlení oznamuje zrušení pozice umělecké ředitelky a odchod klíčových manažerů.
Aktuality Petra Feyfara (No. 3)
V souvislosti s brněnským uvedením dvou inscenací režiséra Olivera Frljiće se rozpoutala diskuse jejich významu zřejmě nepřiměřená. S těmito inscenacemi je srovnávaná i inscenace hry Dobří chlapci v Divadle Na zábradlí.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Dnes to tedy bylo na radě staženo…
Rada města Brna 5. června odmítla projednat prodloužení mandátů ředitelů Glasera, Moši, Kučerové a Petiškové. Nabízíme vyjádření brněnského náměstka pro kulturu Matěje Hollana.
Jak v Národním divadle slaví republiku
4/2018 Myslel jsem, že stoletým výročím republiky bude Národní divadlo žít! Nevolám po nějakém fangličkaření, po okázalých návratech k českým obrozencům. Volám po chytrých projektech, které by ono výročí ozvláštnily a konfliktně se podívaly na to, jak tu těch sto let žijeme...
Teoreticky o cestě do pekel
21/2017 Překvapilo mě, jaký ohlas vyvolal Pavel Drábek recenzí sborníku Sbírka názorů na současné inscenování oper – Cesta do pekel v minulém čísle Divadelních novin. Čekal jsem, že se možná ohradí autoři, vydavatel a jeho podporovatelé, jenže na FB síti se rozhořela kritika...
Operou obchází strašidlo
20/2017 Strašidlo režisérismu. Píše Rudolf Rouček se svými převážně brněnskými druhy v čele s Václavem Věžníkem ve spisku připomínajícím Marxův Komunistický manifest.
Otevřené dopisy ministru zahraničních věcí
15/2017 V Praze 11. září 2017 Vážený pane ministře! Na pozvání několika odborových funkcionářů jste v doprovodu poslance Adámka, šéfredaktora Divadelních novin, policejní ochranky a svého volebního štábu (!) navštívil služebním vchodem Národní divadlo ve chvíli, kdy není pro...
Festival při 30 stupních Celsia
Festivalu Divadlo evrpských festivalů dominovaly jako vždy především české a moravské inscenace. Z nich musím v prvé řadě zmínit Olgu (Horrory z Hrádečku) Divadla Letí v režii Martiny Schlegelové s vynikající Pavlínou Štorkovou. Dalším z vrcholů festivalu byla inscenace...
„Kouříme? Nekouříme – víme?“
12/2017 Titulní citát z Havlovy Zahradní slavnosti dokazuje prozřetelnost autora, který nenechá postavu ředitele kouřit. Šetří tak dnešním divadelníkům pokutu. Zákon totiž skutečně praví, že kouření „ve vnitřních prostorách divadla“ je zakázáno.
Grantová výhybka aneb K čemu pravidla?
10/2017 Pamětníci si možná vzpomenou na dobu, kdy se za vlády ODS rozdělovaly kulturní dotace dvoukolejně – část prostřednictvím grantů a částka šplhající až ke stovce milionů v rámci Partnerství hlavního města Prahy v oblasti kultury. Grantová pravidla byla chatrná, v rámci...
O čem (ne)vypověděla Česká taneční platforma
8/2017 Program festivalu zahrnoval tři sóla, dva duety, tři tria, jeden kvartet a dvě zalidněná představení. Sám nepoměr mezi komorními a skupinovými choreografiemi signalizuje určitou chudokrevnost zdejšího současného tance. A nakonec i podvyživenou tematiku. Nehledě na tuto vleklou...
Manipulace a neznalost Jana Koláře
6/2017 V úvodním textu DN č. 5 nazvaném O Bohémě v Lidových novinách a o Bohémě an sich píše Jan Kolář o reflexi seriálu Bohéma scenáristky Terezy Brdečkové a režiséra Roberta Sedláčka, kterou jsem v Lidových novinách publikoval já a také kolegyně Jana Machalická; každý z...
Dobrý rok
2/2017 Pavel Kohout si v Divadelních novinách č. 20 smutně povzdechl, jak málo je dnes dramatiků, se kterými by se mohl měřit, cituji: Snažil jsem se skočit laťky, které mi tu nastavovali Topol, Pavlíček, Hrubín nebo Havel. Dnes mi je, bohužel, zvyšují už jen Uhde a Steigerwald,...
Divadelní tank připravený k boji
16/2016 V Plzni pokaždé v září koluje vtip a nikdo se mu nesměje. Víte, proč se festival jmenuje DIVADLO? Protože po nočním fandění nic lepšího nevymysleli. Jako fór to stojí za zlámanou grešli, ale ve správné perspektivě neohroženě míří na branku. Otázka zní: Co to znamená,...
Tak se nám blíží schvalování rozpočtu
16/2016 Státního, na rok 2017. S velkým zájmem a s nadějemi jsme vyhlíželi splnění slibů, které současná vláda při svém nástupu deklarovala. Začala vládnout v době končící krize a bude končit v čase konjunktury, kdy HDP České republiky roste tempem stejným jako před velkým...
Divadlo Polárka může po letech zvednout hlavu
Příchod Tomáše Pavčíka jako ředitele organizace, která Divadlo Polárka zřizuje, je jiného druhu než loňský skandál kolem Divadla Radost.