Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Diesmal Digital

    21. prosince 2020 diskutujte

    Reportáž z Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Jubilejní 25. ročník PDFNJ postihla, stejně jako jiné festivaly, „korona-krize“. Místo chození do divadla jsme seděli doma u počítačů a dívali se na streamovaná představení.

    Zemřela Ursel Herrmann

    12. října 2020 2 komentářů

    (19. 1. 1943 Ryńsk, Polsko - 27. 9. 2020 Berlín, Německo) Dramaturgyně, divadelní - především operní - režisérka a scénická výtvarnice. Spolupracovala i s pražským Národním divadlem.

    Zemřel Pavel Fieber

    11. července 2020 diskutujte

    (30. 9. 1941 Krnov - 6. 7. 2020 Würzburg, Německo) Rakouskoněmecký herec, zpěvák, režisér a intendant, u nás spolupracující s Městským divadlem Brno.

    Poslední komentáře

    Divadelní výlety Jana Grulicha (No. 3)

    27. června 2020 diskutujte

    Dát světu pěstí aneb Kam kráčíš východní Německo...

    Zemřela Irm Hermann

    30. května 2020 diskutujte

    (4. 10. 1942 Mnichov, Německo - 26. 5. 2020 Berlín, Německo) Herečka, v letech 1966-1975 blízká spolupracovnice režiséra Rainera W. Fassbindera, s nímž v květnu 1968 založila avantgardní mnichovskou divadelní scénu Antitheater.

    Premiéra v klausuře

    22. května 2020 diskutujte

    Z Regensburgu mám aktuálně jednu dobrou a jednu špatnou zprávu aneb 14. března uvedli v Řeznu premiéru Monteverdiho M´Orphea.

    Zemřel Otto Mellies

    30. dubna 2020 diskutujte

    (19. 1931 Sławno, Polsko – 26. 4. 2020) Německý filmový a divadelní herec a dabér, dlouholetý člen Deutsches Theater Berlin.

    Anastasia Gubareva, Dimitrij Schaad: Gorki Theater hoří

    07. ledna 2020 diskutujte

    Inscenaci na motivy románu Ericha Marii Remarqua Noc v Lisabonu nastudovali v berlínském Maxim Gorki Theater pod vedením režiséra tureckého původu Hakana Savaşe Micana herci Anastasia Gubareva, moskevská rodačka, a Dimitrij Schaad, který pochází z Kazachstánu.

    Bastian Kraft: Musíme být ve střehu

    26. prosince 2019 Komentáře zakazány

    S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.

    Jiný svět neexistuje

    26. listopadu 2019 diskutujte

    Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.

    Čelákovické glosy (No. 54)

    25. listopadu 2019 diskutujte

    Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 35)

    13. srpna 2019 1 komentář

    Zámek Dürande Othmara Schoecka v Staatstheater Meiningen – silné operní drama, současné a nadčasové zároveň.

    Z režisérova zápisníku Theatertreffen 2019

    17. června 2019 diskutujte

    Režisér Jakub Čermák byl na berlínské Theatertreffen vybrán mnichovskou centrálou Goethe Institutu jako jeden z třiceti pěti účastníků Mezinárodního fóra.

    Eintopf Lenky Šaldové (No. 1)

    06. října 2018 diskutujte

    Hlavně pro germanofily vzniká tenhle nepravidelný seriál textů aneb Krimifestival. Autorka Divadelních novin Lenka Šaldová si na i-DN otevírá blog věnovaný především germanofilům.

    Revoluce k ničemu

    14. prosince 2017 diskutujte

    Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.

    Bezmocná angažovanost (proti)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.

    Samopal versus smích dětí (pro)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.



    Obsah,