Kategorie článků:
Diesmal Digital
Reportáž z Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Jubilejní 25. ročník PDFNJ postihla, stejně jako jiné festivaly, „korona-krize“. Místo chození do divadla jsme seděli doma u počítačů a dívali se na streamovaná představení.
Zemřela Ursel Herrmann
(19. 1. 1943 Ryńsk, Polsko - 27. 9. 2020 Berlín, Německo) Dramaturgyně, divadelní - především operní - režisérka a scénická výtvarnice. Spolupracovala i s pražským Národním divadlem.
Zemřel Pavel Fieber
(30. 9. 1941 Krnov - 6. 7. 2020 Würzburg, Německo) Rakouskoněmecký herec, zpěvák, režisér a intendant, u nás spolupracující s Městským divadlem Brno.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Divadelní výlety Jana Grulicha (No. 3)
Dát světu pěstí aneb Kam kráčíš východní Německo...
Zemřela Irm Hermann
(4. 10. 1942 Mnichov, Německo - 26. 5. 2020 Berlín, Německo) Herečka, v letech 1966-1975 blízká spolupracovnice režiséra Rainera W. Fassbindera, s nímž v květnu 1968 založila avantgardní mnichovskou divadelní scénu Antitheater.
Premiéra v klausuře
Z Regensburgu mám aktuálně jednu dobrou a jednu špatnou zprávu aneb 14. března uvedli v Řeznu premiéru Monteverdiho M´Orphea.
Zemřel Otto Mellies
(19. 1931 Sławno, Polsko – 26. 4. 2020) Německý filmový a divadelní herec a dabér, dlouholetý člen Deutsches Theater Berlin.
Anastasia Gubareva, Dimitrij Schaad: Gorki Theater hoří
1/2020 Inscenaci na motivy románu Ericha Marii Remarqua Noc v Lisabonu nastudovali v berlínském Maxim Gorki Theater pod vedením režiséra tureckého původu Hakana Savaşe Micana herci Anastasia Gubareva, moskevská rodačka, a Dimitrij Schaad, který pochází z Kazachstánu.
Bastian Kraft: Musíme být ve střehu
22/2019 S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.
Jiný svět neexistuje
Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.
Čelákovické glosy (No. 54)
Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 35)
Zámek Dürande Othmara Schoecka v Staatstheater Meiningen – silné operní drama, současné a nadčasové zároveň.
Z režisérova zápisníku Theatertreffen 2019
Režisér Jakub Čermák byl na berlínské Theatertreffen vybrán mnichovskou centrálou Goethe Institutu jako jeden z třiceti pěti účastníků Mezinárodního fóra.
Eintopf Lenky Šaldové (No. 1)
Hlavně pro germanofily vzniká tenhle nepravidelný seriál textů aneb Krimifestival. Autorka Divadelních novin Lenka Šaldová si na i-DN otevírá blog věnovaný především germanofilům.
Revoluce k ničemu
21/2017 Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.
Bezmocná angažovanost (proti)
21/2017 Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.
Samopal versus smích dětí (pro)
21/2017 Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.