Kategorie článků:
Diesmal Digital

Reportáž z Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Jubilejní 25. ročník PDFNJ postihla, stejně jako jiné festivaly, „korona-krize“. Místo chození do divadla jsme seděli doma u počítačů a dívali se na streamovaná představení.
Zemřela Ursel Herrmann

(19. 1. 1943 Ryńsk, Polsko - 27. 9. 2020 Berlín, Německo) Dramaturgyně, divadelní - především operní - režisérka a scénická výtvarnice. Spolupracovala i s pražským Národním divadlem.
Zemřel Pavel Fieber

(30. 9. 1941 Krnov - 6. 7. 2020 Würzburg, Německo) Rakouskoněmecký herec, zpěvák, režisér a intendant, u nás spolupracující s Městským divadlem Brno.
ZPRÁVY: Výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky Hudebního divadla v Karlíně

Hlavní město Praha vyhlašuje výběrové řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkové organizace Hudební divadlo v Karlíně se sídlem Křižíkova 283/10, 186 00 Praha 8. Požadované předpoklady: ukončené vysokoškolské vzdělání – magisterský studijní program, případně bakalářský studijní program v souladu s nařízením vlády…
Divadelní výlety Jana Grulicha (No. 3)

Dát světu pěstí aneb Kam kráčíš východní Německo...
Zemřela Irm Hermann

(4. 10. 1942 Mnichov, Německo - 26. 5. 2020 Berlín, Německo) Herečka, v letech 1966-1975 blízká spolupracovnice režiséra Rainera W. Fassbindera, s nímž v květnu 1968 založila avantgardní mnichovskou divadelní scénu Antitheater.
Premiéra v klausuře

Z Regensburgu mám aktuálně jednu dobrou a jednu špatnou zprávu aneb 14. března uvedli v Řeznu premiéru Monteverdiho M´Orphea.
Zemřel Otto Mellies

(19. 1931 Sławno, Polsko – 26. 4. 2020) Německý filmový a divadelní herec a dabér, dlouholetý člen Deutsches Theater Berlin.
Anastasia Gubareva, Dimitrij Schaad: Gorki Theater hoří

1/2020 Inscenaci na motivy románu Ericha Marii Remarqua Noc v Lisabonu nastudovali v berlínském Maxim Gorki Theater pod vedením režiséra tureckého původu Hakana Savaşe Micana herci Anastasia Gubareva, moskevská rodačka, a Dimitrij Schaad, který pochází z Kazachstánu.
Bastian Kraft: Musíme být ve střehu

22/2019 S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.
Jiný svět neexistuje

Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.
Čelákovické glosy (No. 54)

Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 35)

Zámek Dürande Othmara Schoecka v Staatstheater Meiningen – silné operní drama, současné a nadčasové zároveň.
Z režisérova zápisníku Theatertreffen 2019

Režisér Jakub Čermák byl na berlínské Theatertreffen vybrán mnichovskou centrálou Goethe Institutu jako jeden z třiceti pěti účastníků Mezinárodního fóra.
Eintopf Lenky Šaldové (No. 1)

Hlavně pro germanofily vzniká tenhle nepravidelný seriál textů aneb Krimifestival. Autorka Divadelních novin Lenka Šaldová si na i-DN otevírá blog věnovaný především germanofilům.
Revoluce k ničemu

21/2017 Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.
Bezmocná angažovanost (proti)

21/2017 Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.
Samopal versus smích dětí (pro)

21/2017 Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.