Kategorie článků:
Diesmal Digital
Reportáž z Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Jubilejní 25. ročník PDFNJ postihla, stejně jako jiné festivaly, „korona-krize“. Místo chození do divadla jsme seděli doma u počítačů a dívali se na streamovaná představení.
Zemřela Ursel Herrmann
(19. 1. 1943 Ryńsk, Polsko - 27. 9. 2020 Berlín, Německo) Dramaturgyně, divadelní - především operní - režisérka a scénická výtvarnice. Spolupracovala i s pražským Národním divadlem.
Zemřel Pavel Fieber
(30. 9. 1941 Krnov - 6. 7. 2020 Würzburg, Německo) Rakouskoněmecký herec, zpěvák, režisér a intendant, u nás spolupracující s Městským divadlem Brno.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Divadelní výlety Jana Grulicha (No. 3)
Dát světu pěstí aneb Kam kráčíš východní Německo...
Zemřela Irm Hermann
(4. 10. 1942 Mnichov, Německo - 26. 5. 2020 Berlín, Německo) Herečka, v letech 1966-1975 blízká spolupracovnice režiséra Rainera W. Fassbindera, s nímž v květnu 1968 založila avantgardní mnichovskou divadelní scénu Antitheater.
Premiéra v klausuře
Z Regensburgu mám aktuálně jednu dobrou a jednu špatnou zprávu aneb 14. března uvedli v Řeznu premiéru Monteverdiho M´Orphea.
Zemřel Otto Mellies
(19. 1931 Sławno, Polsko – 26. 4. 2020) Německý filmový a divadelní herec a dabér, dlouholetý člen Deutsches Theater Berlin.
Anastasia Gubareva, Dimitrij Schaad: Gorki Theater hoří
1/2020 Inscenaci na motivy románu Ericha Marii Remarqua Noc v Lisabonu nastudovali v berlínském Maxim Gorki Theater pod vedením režiséra tureckého původu Hakana Savaşe Micana herci Anastasia Gubareva, moskevská rodačka, a Dimitrij Schaad, který pochází z Kazachstánu.
Bastian Kraft: Musíme být ve střehu
22/2019 S režisérem Bastianem Kraftem (*1980) jsme se sešli v pauze mezi jeho přednáškou v Goethe-Institutu a představením Dancer in the Dark, kterou nastudoval v hamburském Thalia Theateru a která hostovala na Nové scéně v rámci PDFNJ.
Jiný svět neexistuje
Dnes a zítra je na programu PDFNJ inscenace Münchner Kammerspiele Farm Fatale v režii francouzského dramatika, režiséra a scénografa Philippa Quesna. Inscenaci viděla v Paříži naše francouzská dopisovatelka.
Čelákovické glosy (No. 54)
Letošní PDFNJ začal pro mě už o den dříve představením To téma: Moc a bezmoc / Das Thema: Macht und Ohmnacht v provedení česko-německého nabroušeného kabaretu.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 35)
Zámek Dürande Othmara Schoecka v Staatstheater Meiningen – silné operní drama, současné a nadčasové zároveň.
Z režisérova zápisníku Theatertreffen 2019
Režisér Jakub Čermák byl na berlínské Theatertreffen vybrán mnichovskou centrálou Goethe Institutu jako jeden z třiceti pěti účastníků Mezinárodního fóra.
Eintopf Lenky Šaldové (No. 1)
Hlavně pro germanofily vzniká tenhle nepravidelný seriál textů aneb Krimifestival. Autorka Divadelních novin Lenka Šaldová si na i-DN otevírá blog věnovaný především germanofilům.
Revoluce k ničemu
21/2017 Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.
Bezmocná angažovanost (proti)
21/2017 Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.
Samopal versus smích dětí (pro)
21/2017 Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.