Kategorie článků:
Přátelé i nepřátelé dabingu…
V DN 19/2012 vyšel text prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady Hrozí zánik dabingu? Článek vyvolal bouřlivou diskusi. Přinášíme aktuální reakci Jiřího Hromady.
Petr Štědroň: Jdeme cestou autorského divadla
Pokračování rozhovoru s hlavním dramaturgem PDFNJ a uměleckým šéfem brněnského Divadla Reduta Hodnotit XX. století si netroufám z aktuálního čísla DN 20/2012. Tentokrát o Arabské noci MD Olomouc a o Divadle Reduta.
Smích je nakažlivý aneb murmel, FRITSCH!
O Dieteru Rothovi a jeho textu Murmel. A také o inscenaci Murmel Murmel Herberta Fritsche, již jsme mohli vidět v rámci PDFNJ. Kam se bude divadlo vyvíjet dál a jak tato výrazná osobnost ovlivní české divadelnictví? Více o PDFNJ najdete v právě vycházejících DN 20/2012.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Zemřela Magdalena Rychlíková-Špergrová
Herečka, loutkoherečka, dabérka a pedagožka.
Slyšíte mě, vy tam v Plzni?
19/2012 Otevíráme plné znění článku Iana Herberta otištěného v DN 19/2012. Diskuse, která se nad jeho textem na i-DN rozpoutala, je tak nyní přístupná všem čtenářům.
Řvala bych, ale nemůžu
Výčet toho, o co jste v sobotu přišli na 35. Festiválku Jsem spokojenej. Reportáž, jež si neklade za cíl být kritikou, aneb Smysl Festiválku byl opět naplněn.
Jsme minimalisté s konceptuálním myšlením
19/2012 Rozhovor s Janem Horákem, uměleckým šéfem Divadla Orlík, které působí ve Studiu Hrdinů a ve Studiu Kostelní. Činnost oficiálně započali premiérou Célinovy hry Církev. Hlavní otázkou však je – odkud jejich divadlo přichází a kam směřuje?
Olomoucká Láska a peníze živě
Soubor činohry Moravského divadla Olomouc připravuje po úspěšné Arabské noci další ambiciózní titul: inscenaci hry Denise Kellyho Láska a peníze v režii Mikoláše Tyce. Nabízíme tři videoreportáže z příprav.
Hrozí zánik dabingu?
19/2012 Zvyšujícími se nároky na tempo výroby a vlivem prudce klesajícího ocenění hereckých výkonů dochází k rezignaci na kvalitu českého dabingu a jeho podhodnocení. Hrozí jeho rychlý zánik.
Jak je důležité mít… peníze!
19/2012 Jsem přesvědčen, že tvůrčí gesto J. Z. Nováka překladem Wildova textu Jak je důležité miti Filipa je tak jedinečné, že si trvalou autorsko-právní ochranu zaslouží.
Myšlenky oděné v šat symbolů
Arabské divadlo a jeho přínos světové dramatické tvorbě. Reakce na diskuse v denním zpravodajství festivalu Nad Prahou půlměsíc. (O festivalu se dočtete v rubrice Festivaly nebo v sekci Seriály a blogy.)
Zemřel Miroslav Pokorný
Hudební skladatel, hudebník, loutkoherec a v letech 1990–1997 ředitel plzeňského Divadla Alfa.
Geisslers in the U. S. A.
Geisslers Hofcomoedianten vstoupili na americkou půdu aneb Nový barokně-divadelní styl v Novém světě.
Brněnské divadlo naléhavě potřebuje kompetentní reformu
Rád bych okomentoval část svého rozhovoru v www.operaplus.cz, pojednávající o mém domácím působení, který mohl přivést Josefa Hermana k názoru, uvedeném v jeho komentáři k textu o opeře NDB v aktuálních DN 18/2012. (Ostatní texty k tomuto tématu najdete v rubrice Hyde Park...
Rostl výkon, nikoliv honoráře
18/2012 Když před pěti lety nastupoval Daniel Dvořák do vedení Národního divadla Brno, mimo jiné uvažoval o posílení opery a naopak zmenšení baletního souboru. Tento plán se naštěstí nerealizoval a brněnský balet byl i za jeho ředitelování výrazným pendantem k baletu pražského...
Opera ND Brno za Daniela Dvořáka
18/2012 Během pěti let vystřídal Daniel Dvořák tři operní šéfy: dirigent Tomáš Hanus pro neshody s ředitelem odešel po první sezoně, jeho nástupci Rocc a Eva Blahová zřejmě protektorství ředitele respektovali, neboť brněnská opera začala vykazovat podobné rysy jako předtím opera...