Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Konec legrace (No. 7)

    18. prosince 2018 diskutujte

    Ohlédnutí za poslední inscenací Pražského divadelního festivalu německého jazyka, a sice Shakespearova Richarda III. berlínské Schaubühne v režii jednoho z nejvýraznějších současných německých režisérů Thomase Ostermeiera.

    Čelákovické glosy (No. 42)

    04. prosince 2018 diskutujte

    Závěr PDFNJ otevřel poslech rozhlasové hry Wernera Fritsche Shakespearova lebka v pražském Planetáriu. Ve Stavovském divadle jej poté definitivně zakončilo představení Shakespearova Richarda III. v režii Thomase Ostermeiera.

    Konec legrace (No. 6)

    30. listopadu 2018 diskutujte

    Lucemburský soubor Independent Little Lies přivezl do Prahy svou „euforickou a melancholickou” inscenaci Blackout, která je autorským textem režisérky Claire Thill. Představení se odehrálo v úterý 27. listopadu v Divadle Komedie v rámci PDFNJ.

    Poslední komentáře

    Čelákovické glosy (No. 41)

    28. listopadu 2018 diskutujte

    Glosy k dalším třem produkcím PDFNJ: Odysee hamburského Thalia Theateru, Five Easy Pieces v koprodukci Institute of Political Murder a uměleckého centra CAMPO Gent a Nekonečnému žertu hamburského Kampnagel.

    Konec legrace (No. 5)

    27. listopadu 2018 diskutujte

    Dětská představení mohou být velice dojemná, většinou však pouze tehdy, sledujete-li v nich své vlastní ratolesti. Na sobotním představení Five Easy Pieces belgického uměleckého centra CAMPO se ovšem dojímalo celé hlediště Divadla Archa.

    Konec legrace (No. 4)

    26. listopadu 2018 diskutujte

    Šest herců, betonová zeď a několik rekvizit. Zdá se, že tolik stačí, aby se tisícistránkový román Davida Fostera Wallace vměstnal do téměř čtyřhodinové inscenace Nekonečný žert v režii Thorstena Lensinga, která uteče jako voda.

    Konec legrace (No. 3)

    25. listopadu 2018 diskutujte

    Telemachos a Telegonos se dostávají do sporů, které se přelévají v různé obrazy a situace víceméně související s bájnými nástrahami na Odysseově výpravě. 23. 11. se v rámci PDFNJ představila inscenace Odysea hamburského Thalia Theateru.

    Čelákovické glosy (No. 40)

    23. listopadu 2018 diskutujte

    V průběhu prvního festivalového týdne PDFNJ s heslem Schluss mit lustig jsem zhlédl úvodní představení Desatero přikázání vídeňského Volkstheatru, off-programové představení To Téma/Das Thema a autorské čtení Judith Hermann.

    Konec legrace (No. 2)

    21. listopadu 2018 1 komentář

    Das Thema jsme my, neboli tématem sind wir, tedy tři německo-čeští performeři Česko-německého nabroušeného kabaretu, který se představil v Eliadově knihovně v rámci off-programu Pražského divadelního festivalu německého jazyka.

    Konec legrace (No. 1)

    20. listopadu 2018 diskutujte

    Pražský divadelní festival německého jazyka zahájila inscenace Stephana Kimmiga z vídeňského Volkstheatru Desatero přikázání. Divadelní adaptace filmů Krzysztofa Kieślowského je podobenstvím o hledání morálky.

    Konec legrace

    19. listopadu 2018 diskutujte

    23. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka probíhá od 18. listopadu do 1. prosince 2018. Prestižní přehlídku nejvýraznějších divadelních produkcí z celé německy mluvící oblasti hostí několik pražských divadel.

    Vyhlašujeme nominace na Ceny DN

    07. listopadu 2018 3 komentářů

    Divadelní noviny oznamují užší výběr nominací na Ceny divadelních novin. Slavnostní předávání osmnáctého ročníku se bude konat v pondělí 26. listopadu 2018 od 16 hodin v prostoru Eliadovy knihovny v Divadle Na zábradlí.

    Zvony i vlast

    14. prosince 2017 diskutujte

    Románová prvotina „bezdomovce“ Josepha Rotha posloužila vídeňskému Burgtheateru k divadelní koláži Hotel Evropa aneb Antikrist.

    Revoluce k ničemu

    14. prosince 2017 diskutujte

    Na letošním ročníku festivalu nechyběla ani německojazyčná inscenace Dušana Davida Pařízka. A v inscenaci Moc a vzdor nechyběla typická pařízkovská režijní znamení – meotary a krychlová konstrukce, která vyděluje hlavní „hrací pole“.

    Bezmocná angažovanost (proti)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Nic proti doku-divadlu, divadlu angažovanému, divadlu na hranici divadelnosti. Je lákavé hranice překračovat, experimentovat, zkoušet meze trpělivosti, meze estetického cítění diváka.

    Samopal versus smích dětí (pro)

    14. prosince 2017 diskutujte

    Soucit. Příběh kulometu je v podstatě divadelní esej vytvořený na základě znalostí fungování současného humanitárního byznysu a vůbec existence humanitárních organizací pracujících v zemích postižených válkami, genocidou a emigrantskou vlnou.

    Zamilovat si Sandru Hüller

    14. prosince 2017 diskutujte

    Curyšský Theater Neumarkt představil ve Studiu Hrdinů monodrama Obrazy tvé velké lásky podle nedokončeného románu Wolfganga Herrndorfa.



    Obsah,