Kategorie článků:
Jak zatančit těhotenství
Jedním z nejpozoruhodnějších letošních projektů české nezávislé taneční/divadelní tvorby je Bodies in Progress původem slovenské tanečnice a choreografky Martiny Hajdyly Lacové, dnes žijící a tvořící v Česku.
Divadelní fotoblog Josefa Chuchmy (No. 8)
Performance Padavka, 15. října v prostorách Husovky v Praze. Hrají Jan Bárta, Vojtěch Hrabák a Kryštof Blabla.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 822)
Doma, to je slovo, co po půnebí se válí a na jazyku sládne… aneb Mudrování nad kejklením seance hledání sebe.
Poslední komentáře
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Vážený pane Štěpaníku, ano, přiznávám se: moje bio…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 936) Milý pane Tučku, neklesejte na mysli. Jsem přesvěd…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) Pane Orte, děkuji za pěkný a fundovaný dodatek k m…
- on BLOG: Občasník Jaroslava Štěpaníka (No. 91) V roce 1920 se Liška Bystrouška představuje čtenář…
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
Evropa performuje
Performance z celé Evropy v rámci Performe Europe Live Programme 2022.
Cirk-UFF: Na vlně cirkusu (No. 2)
Páteční program nabídl celkem devět představení, z toho sedm se odehrálo v otevřeném prostoru. Festivalová dramaturgie den po dni více a hlouběji rozehrávala imaginativní svět žen.
Mánie, která nemůže být nikdy potlačena
Palác Akropolis uvádí MANI(E)FEST, sérii literárně-divadelních live streamů. Ze skleněné kostky umístěné na jevišti žižkovského paláce zazní po dobu pěti večerů hlasy jedinců, jejichž tvorba je důležitou součástí české společnosti.
Vládci chaosu
Aristoteles kdysi pravil: Tajemstvím humoru je překvapení – a jeho slova více než výstižně zachycují podstatu nově vzniklé klaunské performance Stoppers, se kterou na českou divadelní scénu vtrhlo čerstvě působící Studio Underground.
Na hranicích divnosti (No. 6)
Festival Nultý bod včera završily květiny a hlína... O solo performancích Roselyne tanečnice Cecile Da Costa a Second Nature polské choreografky Agaty Siniarské v provedení performerky Katarzyny Wolińské.
Slovo v pohybu (No. 5)
Zpola podmaněná matérie by se mohla zdát jako kus pasivity, jež se tvaruje podle přání ovládajícího. Viktor Černický však ve svém představení PLI židle pojal jako svébytného partnera. Přiřkl jim tedy schopnost navázat dialog a rytmovat jeho tok.