Kategorie článků:
Jak zatančit těhotenství
Jedním z nejpozoruhodnějších letošních projektů české nezávislé taneční/divadelní tvorby je Bodies in Progress původem slovenské tanečnice a choreografky Martiny Hajdyly Lacové, dnes žijící a tvořící v Česku.
Divadelní fotoblog Josefa Chuchmy (No. 8)
Performance Padavka, 15. října v prostorách Husovky v Praze. Hrají Jan Bárta, Vojtěch Hrabák a Kryštof Blabla.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 822)
Doma, to je slovo, co po půnebí se válí a na jazyku sládne… aneb Mudrování nad kejklením seance hledání sebe.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Evropa performuje
Performance z celé Evropy v rámci Performe Europe Live Programme 2022.
Cirk-UFF: Na vlně cirkusu (No. 2)
Páteční program nabídl celkem devět představení, z toho sedm se odehrálo v otevřeném prostoru. Festivalová dramaturgie den po dni více a hlouběji rozehrávala imaginativní svět žen.
Mánie, která nemůže být nikdy potlačena
Palác Akropolis uvádí MANI(E)FEST, sérii literárně-divadelních live streamů. Ze skleněné kostky umístěné na jevišti žižkovského paláce zazní po dobu pěti večerů hlasy jedinců, jejichž tvorba je důležitou součástí české společnosti.
Vládci chaosu
Aristoteles kdysi pravil: Tajemstvím humoru je překvapení – a jeho slova více než výstižně zachycují podstatu nově vzniklé klaunské performance Stoppers, se kterou na českou divadelní scénu vtrhlo čerstvě působící Studio Underground.
Na hranicích divnosti (No. 6)
Festival Nultý bod včera završily květiny a hlína... O solo performancích Roselyne tanečnice Cecile Da Costa a Second Nature polské choreografky Agaty Siniarské v provedení performerky Katarzyny Wolińské.
Slovo v pohybu (No. 5)
Zpola podmaněná matérie by se mohla zdát jako kus pasivity, jež se tvaruje podle přání ovládajícího. Viktor Černický však ve svém představení PLI židle pojal jako svébytného partnera. Přiřkl jim tedy schopnost navázat dialog a rytmovat jeho tok.