Kategorie článků:
Through, not against!
Pohodlné oblečení a boty. Ne lodičky a vysoké podpatky, píše na svých webových stránkách Divadlo Ponec pro ty, kdo se rozhodnou navštívit imerzivní inscenaci Bodies Together v režii Jara Viňarského a dramaturgii Lucie Kašiarové.
Vesmírný koncert pro oči
Projekt Celestial Odyssey unikátně propojuje choreografii tanečnice Andrey Miltnerové s virtuozitou cembalistky Moniky Knoblochové, a povyšuje tak hudbu, která osciluje mezi barokem a současností, na stejnou úroveň s tancem.
PONEC má nové umělecké vedení
Uměleckou ředitelkou divadla PONEC se stala Markéta Perroud, která poslední roky úzce spolupracuje s jeho zakladatelkou Yvonou Kreuzmannovou. Hned v září uvede PONEC tři premiéry ženských autorek: Witness, dis pla y a K Madoně se rzí.
Poslední komentáře
- on Zemřela Jelena Mašínová Pro mě nezemřela, je součást Pavla Kohouta a ten j…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 16) Mě ty Vaše vzpomínky baví. Hlavně tou upřímností.…
- on Zemřel Rudolf Stärz Děkuji vám, že věnujete pozitivní vzpomínku nebo s…
- on Divadlo jako škola lidskosti Úsilí krok za krokem otevírat možnosti mezilidské…
- on Zemřel Milan Sládek Dovolte mi, prosím, projevit upřímnou soustrast. L…
- on Jiří Schmiedt: Slunce zapadá jak nebesa krásných křídel (No. 14) Dobré
- on Clown Bilbo bloguje (No. 114) Milý Bilbo, moc pěknej článek!
Proč potřebujeme plán otevírání kultury: Yvona Kreuzmannová
Máme šanci uvést výjimečné události v Praze i regionech, ale netušíme, zda to bude možné... Rozhovor s Yvonou Kreuzmannovou na téma, proč potřebujeme plán otevírání kultury.
Miluju offlajn (No. 8)
Dvě dívky vržené do prázdného prostoru... O taneční produkci Jáma lvová dua Johana Pocková / Sabina Bočková v Divadle Ponec.
Slovo v pohybu (No. 11)
Prorocká intuice se vyslovuje s jasností, často jí však porozumíme až z odstupu. Intuice Michala Záhory a Pulsaru tnout do reality se v novém projektu Obrat konce ukázala jako prorocké gesto. V září uvedli v Divadle Ponec tanečníky a performery, s nimiž se rozhodli zacílit na...
Smrt divadla (No. 6)
Inscenace tanečníka a choreografa Michala Záhory Obrat konce s podtitulem Evropa k bodu Omega, která měla premiéru 21. září v rámci festivalu …příští vlna/next wave… a vznikla pro Divadlo PONEC, se snaží artikulovat pohled na dnešní Evropu a její budoucí vývoj.
Pusťte si tanec domů!
Festival Tanec Praha a Divadlo pro tanec Ponec nabízejí dnes, ve čtvrtek 2. dubna, záznam úspěšného projektu souboru Spitfire Company a Studia Damúza One Step Before the Fall. Inscenace získala v roce 2013 Cenu Divadelních novin v oboru tanec.
Slovo v pohybu (No. 7)
Prvotní výzkum tělesné reakce na líbivé populistické fráze, vliv médií a společenská očekávání vyústil v performance, kde vystavily Johana Pocková a Sabina Bočková svá těla jako exempláře bezbrannosti.
I nezávislá divadla žádají odchod Staňka
29. dubna, na Mezinárodní den tance, se vůdčí osobnosti oboru připojily k podpoře akcí za nezávislost justice a k petici za odvolání ministra kultury.
Slovo v pohybu (No. 5)
Zpola podmaněná matérie by se mohla zdát jako kus pasivity, jež se tvaruje podle přání ovládajícího. Viktor Černický však ve svém představení PLI židle pojal jako svébytného partnera. Přiřkl jim tedy schopnost navázat dialog a rytmovat jeho tok.
Malá velká inventura 2019 (No. 2)
Z šesti titulů druhého festivalového dne se mi podařilo zhlédnout trojici inscenací, jejichž stěžejním výrazovým prostředkem byla hudba: Šírání čirého jasného dne v Altě, Everywhen v Alfredu ve dvoře a Miss AmeriKa v Ponci.
Stát se členem Cirkopolis (No. 4)
Čtvrteční Cirkopolis nabídl dosavadní vrchol i propad letošního ročníku. Párová akrobacie MEMO jasně formulovala téma a předvedla řadu náročných a efektních figur, Masse Critique byla naopak zjevením z jiného vesmíru.
Stát se členem Cirkopolis (No. 2)
V pondělí a v úterý se divákům Cirkopolis představilo katalánské trio PSiRC s autorským projektem Acrometria. Úterní program zahájila kombinace šesti představení studentů a absolventů cirkusových škol s názvem Cirkopolí Cirksession.