Divadelní noviny Aktuální vydání 21/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

21/2024

ročník 33
10. 12. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Kategorie článků:

    Nová síť informuje (No. 16)

    23. dubna 2018 diskutujte

    O proměnách Valdštejnské lodžie a životě v ní jsme si povídali s uměleckým ředitelem a kastelánem Jiřím Vydrou.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 333)

    22. dubna 2018 diskutujte

    Nebo ta jevištní fraška byla myšlena smrtelně vážně? aneb Mudrování nad premiérou absurdní komedie Kdo je pan Schmitt? v Mahenově divadle.

    Postřehy Divadla Kámen (No. 23)

    21. dubna 2018 1 komentář

    Základem iluze je divák aneb Salonní debata Divadla Kámen s teatrology Janem Císařem a Martinem Pšeničkou na téma Iluze v divadle.

    Poslední komentáře

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 332)

    21. dubna 2018 diskutujte

    Byl jednou jeden smutný klaun... aneb Mudrování nad muzicírováním nenalíčených klaunů v lužáneckém šapitó.

    Jen tak cestou z divadla (No. 25)

    16. dubna 2018 1 komentář

    Všechno do sebe zapadalo, nic nebylo navíc, nic nechybělo aneb Sternenhoch v Národním divadle.

    Čelákovické glosy (No. 30)

    16. dubna 2018 diskutujte

    Z dobře zvolených a správně namíchaných ingrediencí vznikl úspěšný produkt aneb Sternenhoch v Národním divadle.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 331)

    15. dubna 2018 diskutujte

    A tehdy řeka vyschla aneb Mudrování na scénickým čtením hry Dominika Melichara v brněnské Redutě Šepoty.

    Clown Bilbo bloguje (No. 69)

    A pravda je zakopaná hluboko. Ti, co to vědí, musejí být naštvaní na všechno, na celej tenhle rozbolavělej svět, kterýmu rány mokvaj a nehojej se... Aneb Vzkazy z dálav.

    Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 330)

    14. dubna 2018 diskutujte

    Na konci zůstala pod nohama herců vrstva popsaných papírů... aneb Mudrování nad čtením hry Edgara Dutka Halloween v buši zřím v brněnské Redutě.

    Kritické teze Josefa Hermana (No. 5/2018): Teror v Ostravě

    13. dubna 2018 diskutujte

    V činohře NDM Ostrava pochopili, že ve hře Ferdinanda von Schiracha Teror nejde až tak o soudní přelíčení, i když je v tom tvaru hra napsaná, ale o disputaci o velmi podstatných problémech současné Evropy. Přesně v duchu podtitulu inscenace: Morální dilema na miskách vah....

    Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 11)

    13. dubna 2018 diskutujte

    Nevěsta messinská v Plzni upozornila na osobnost Zdeňka Fibicha a jeho dílo aneb Opera v příšeří a dýmu.

    Čelákovické glosy (No. 29)

    10. dubna 2018 diskutujte

    Národní divadlo, Praha - Leoš Janáček: Výlety páně Broučkovy: zbytečná persifláž české historie, ve výsledku destrukce díla.

    ČTP 2018 (No.5)

    10. dubna 2018 diskutujte

    24. ročník České taneční platformy je minulostí. Nezbývá než zveřejnit vítěze této oborové přehlídky...

    Na skok do Paříže (No. 4)

    09. dubna 2018 diskutujte

    V sobotu skončil v Paříži 1. ročník festivalu českého divadla Na skok do Prahy.

    ČTP 2018 (No.4)

    09. dubna 2018 diskutujte

    Česká taneční platforma vběhla do posledního kola letošního ročníku. V něm se z bolesti vypovídal Vypravěč Spitfire Company, načež mu nad hlavou proletěl bombardér Enola Elišky Brtnické

    Na skok do Paříže (No. 3)

    08. dubna 2018 diskutujte

    Třetí den festivalu českého divadla v Paříži Na skok do Prahy byl vedle druhé reprízy performance Jakuba Maksymova Malá úvaha o manipulaci ve znamení rozjetého kolektivu Pris dans les phares, jenž nastudoval úryvky tří her tří českých autorů.

    ČTP 2018 (No.3)

    08. dubna 2018 diskutujte

    Dalšími vybranými tituly pro letošní taneční platformu byl Komárkův kabaret inspirovaný Velázquezovými obrazy, resp. Kabaret Velázquez (přenesený z Archy do Alty) a Talagova pohybová instalace Soma prezentovaná jako site-specific projekt, tentokrát ve Veletržním paláci.



    Obsah,