Kategorie článků:
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 310)
Smutek se prodral na povrch, atmosféra ztemněla aneb Mudrování nad večerem čtyřverší a básní Jana Skácela v brněnském Paradoxu Malinký jak pecka třešně
Čelákovické glosy (No. 26)
Stavovské divadlo chce být považováno za symbol mozartovského kultu v Praze, dnes ovšem funguje spíše jako turistická atrakce. Nová inscenace Figarovy svatby jistě zvýší její přitažlivost! Aneb Tak dnes Pražané Mozartovi rozumějí.
Od rituálů k divadlu (No. 4)
V závěrečném dílu inspirovaném monografií Stanislava Slavického Scénické tradice jihovýchodní Asie, se vydáme do Vietnamu a na ostrovy Filipíny.
Poslední komentáře
- on Zemřel Jan Kadlec Zemřel Honza, můj nejlepší kamarád na ZDŠ Grafická…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 309)
Víš, že tu scénu koupající nahé Báry ve filmu Divá Bára za mě natočila jedna sportovní gymnastka…? aneb Mudrování nad výstavou věnovanou nedožitým devadesátým narozeninám herečky Vlasty Fialové.
Kritické teze Josefa Hermana (No. 3/2018)
Premiéra Figarovy svatby W. A. Mozarta ve Stavovském divadle se hodně nevydařila. Nemyslím, že takový přístup k Mozartovi patří na světově uznávané mozartovské jeviště a do repertoáru první scény této země.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 308)
Děti se pohupovaly a tleskaly aneb Mudrování nad koncertním gejzírem kapely Polaris v brněnské Polárce.
Zápisník nezmizelé (No. 15)
Jako rozvernou, trochu groteskní a jemně nedotaženou představilo včera Národní divadlo v Praze svoji novou Figarovu svatbu v režii Magdaleny Švecové a na scéně Andreje Ďuríka.
Divadelní glosy (nejen) z Plzně (No. 8)
Thomasův Hamlet si snadno získává diváky díky romantické, melodické hudbě i shakespearovskému námětu a jeho uchopení. Tato opera ale není Shakespeare.,, Aneb Hamlet v Plzni bez romantiky a s vraždícím Poloniem.
Zápisník nezmizelé (No. 14)
Inscenace jedné z nejznámějších oper Giacoma Pucciniho autorského týmu Gunda Mapache, Christine Mielitz a Peter Heilein měla premiéru v říjnu 1983 a od té doby se zařadila mezi stálice reperoáru Semperoper Dresden. V pátek 19. ledna vystoupila jako Mimi Maija Kovalevska,
Clown Bilbo bloguje (No. 67)
Kopřiva s růží aneb Věřte, bez plevele je mnohem smutněji!
Od rituálů k divadlu (No. 3)
Tentokrát se vydáváme do Barmy, Indonésie, Thajska, Kambodže a Laosu.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 307)
S odvážnou dívkou Bohdankou jsme se vydali hledat bratříčky, nebohou matičkou zakletých v sedm havranů aneb Mudrování nad pohádkou Zhavranelí Bratislavského bábkového divadla v brněnské Polárce.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 306)
Dobrého pomálu… jen jako lék na rozjitřené bolístky doby… aneb Mudrování nad vlídnou sešlostí výtvarníků v brněnském Ateliéru Díra.
Nová síť informuje (No. 14)
Kristýna Břečková přibližuje divadelní plány brněnského prostoru Industra.
Čelákovické glosy (No. 25)
Všechna překvapení vedla ke komplexnímu zážitku, především v první části představení aneb Brittenův Billy Budd v Národním divadle: Mnohá překvapení.
Kritické teze Josefa Hermana (No. 2/2018)
Leoš Janáček: Její pastorkyňa, Jihočeské divadlo České Budějovice. Českobudějovická opera uvádí Janáčkovu populární operu s obavami, jestli to pro diváky nebude přílišná "moderna". Po sto deseti letech, skoro dvacet let hluboko ve 21. století!
Od rituálů k divadlu (No. 2)
Nejproslulejší rituální taneční drama v maskách je balijský barong... Pokračujeme v mapování klasických a lidových divadelních forem, které pocházejí z oblasti zemí jihovýchodní Asie