Kategorie článků:
Čelákovické glosy (No. 1)
Jan Dehner si na i-DN otevírá nepravidelný blog. V tomto textu porovnává uvedení Smolkovy opery Sezname, otevři se! resp. Bludiště seznamů na Dnech nové opery v Ostravě před dvěma lety a listopadovou reprízu v divadle Alfred ve dvoře v Praze...
(Politické) výpovědi německého divadla (No. 1)
Pražský divadelní festival německého jazyka vykročil v sobotu 19. listopadu 2016 do další dekády. V Divadle na Vinohradech zahájila 21. ročník inscenace režiséra Thomase Ostermeiera Hamlet z berlínského Schaubűhne am Lehniner Platz.
Divadlo odjinud (No. 4)
V sobotu nabídl festival Akcent osobní zpověď pětatřicetileté performerky Teng Teng nazvanou Made in Macau 2.0, jež vznikla během rezidenčního pobytu Teng Teng a jejího spolupracovníka Kevina Chio v Divadle Archa. Reprízu můžete navštívit ve středu 23. listopadu.
Poslední komentáře
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Komentář k Mudrování ..... Poslední glosa o autoro…
- on Zemřel Pavel Krejčí Milý Pavle! Znali jsme se už od vojny. Sporadicky…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 197)
Tempo této revuální podívané bylo bláznivé, herecké výkony se pohybovaly na hraně grotesknosti aneb Mudrování o inscenaci Malá vánoční povídka aneb Jak jsem se ztratil.
Ve Wilma Theater (No. 1)
Jsem v Philadelphii už sedmý den. Jsem tu z důvodů zkoušení hry ADAPT! o české emigrantce. Autorkou textu a režisérkou je Blanka Zizka. A otvírám blog, ve kterém vám zprostředkuji svůj pohled na proces zkoušení v divadle Wilma Theater v americké Philadelphii.
Divadlo odjinud (No. 3)
V pátek pokračoval festival Akcent produkcí britského dua Richard Lowdon a Robin Arthur vystupujících pod hlavičkou Forced Entertainment. Jejich produkce se jmenovala The Notebook a můžete ji v pražském Divadle Archa navštívit ještě dnes od 20 hodin.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 196)
Tak jako v Paříži v osmdesátých letech 19. století aneb Mudrování o premiéře Kabaretu U Vrtaného kolena v brněnském Buranteatru.
Divadlo odjinud (No. 2)
Festival Akcent pokračoval dnes - 17. listopadu - v Malém sále Divadla Archa performancí ukrajinské umělkyně Olji Michajljuk nazvanou Máta. Zpravovává v ní zážitky své a svých známých a přátel v době vzniku ukrajinsko-ruské války v roce 2014 a v letech po ní.
Divadlo odjinud (No. 1)
Ve čtvrtek začal v pražském Divadle Archa 6. ročník mezinárodního festivalu dokumentárního divadla Akcent. Včera nabídl premiéru produkce Divadla Archa New Bohemia (Uprostřed Ameriky / In the middle of America), kterou můžete navštívit i dnes.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 195)
Máte-li rádi chytré politické divadlo, neopomeňte si zajít do brněnské Marty aneb Mudrování nad uvedením hry Děloha polské autorky Maria Wojtyszko na scéně studentské Marty.
Clown Bilbo bloguje (No. 57)
Nastal opět čas, kdy být podivínem je jediná možnost, jak přežít s hlavou vztyčenou aneb Svět podivínů.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 194)
Tož demokracii bychom už měli, teď ještě nějaké ty demokraty… aneb Mudrování nad jednoaktovou hrou Václava Havla Zítra to spustíme v Divadle Husa na provázku
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 193)
Stali jsme se účastníky prapodivného divadelního banketu aneb Mudrování nad zrcadlením Mannova Kouzelného vrchu na jevišti brněnské Reduty.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 192)
Horší než šrám na tváři jsou šrámy na duši aneb Mudrování o Mezinárodním festivalu Janáček Brno: Od Zápisníku zmizelého po Její pastorkyni.
Nová síť informuje (No. 1)
Od listopadu zde budeme pravidelně představovat osobnosti v regionech, které „hýbou“ kulturním děním. Řadu z nich spojuje network Nová síť. Dnes přinášíme rozhovor s Dagmar Kantorkovou.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 191)
Připadalo mi, že sedím na prapodivně rozlehlé kovové stráni, kde z každého úbočí, úvozu, skuliny a díry vylézají hadi a štíři lidských nedobrot aneb Mudrování nad návratem inscenace Ze života hmyzu na prkna Husy na provázku.
Jen tak cestou z divadla (No. 22)
Film Rodinné štěstí maďarského režiséra Szabolcse Hajdu začíná velmi dlouhou sekvencí šíleného řevu malého chlapce. Dvacetiminutové běsnění, nevyjímaje mlácení do všeho, co je nablízku, zcela překonává hranice snesitelnosti...