Kategorie článků:
Zprávy z letenských šapitó 2018 (No. 5)
Součástí programu letošní Letné Letné je i automobil s připojeným malým karavanem stojící na louce pod Hanavským pavilonem. Jde o Kinokaravan legendy moderní české pantomimy a nového cirkusu Ctibora Turby.
Zprávy z letenských šapitó 2018 (No. 4)
Vyprodaná hlediště a frenetický potlesk mají nejen zahraniční tutovky, ale i z ostatních stanů (hlavně toho bílého – tedy českého) se ozývají nadšené výkřiky a mohutné ovace... O inscenacích Letem sokolím a Pokoj.
Zprávy z letenských šapitó 2018 (No. 3)
Wow!!!... O dalších dvou francouzských produkcích letošní Letní Letné - Cirque Inextremiste a jeho novince Extension a letošní premiéře souboru Akoreacro nazvané Dans ton cœur.
Poslední komentáře
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Poslední rozloučení se uskuteční při mši svaté ve…
- on Zemřela Marie Poesová Poslední rozloučení se uskuteční v pondělí 26. lis…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický Stašku, poznal jsem Tě až po listopadu 1989. Byl j…
- on Zemřel Stanislav „Stašek“ Slavický S velkou lítostí jsem zaznamenala zprávu o odchodu…
- on Zemřel Petr Komínek Datum narození pana Komínka opraveno. Ve veřejných…
- on Zemřel Petr Komínek Šťastný let Péťovi. (Dovolím si upozornit na chybu…
- on Umění skrze manipulaci? Pane Janoušku, mrzí mě a zaskočilo Vaše rozhořčení…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 368)
Bojím se, že se blíží okamžik, kdy v mé opuštěné domácí knihovně někdo objeví odrbané svazečky divadelních mouder, která kdysi bývala pravdami aneb Mudrování prázdninové: Byla jednou jedna paní profesorka.
Zprávy z letenských šapitó 2018 (No. 2)
Čtvrtek a pátek na Letné z pohledu pamětnice aneb Mimsession, Open air, Bêtes de foire – petit theatre de gestes a Baro d’Evel Cirk Cie.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 367)
Kdykoliv do Polárky zavítám, pohladím očima modravé stěny a tiše řeknu: "Je to hezké divadlo. A má duši. Tvou…" aneb Mudrování prázdninové, vzpomínka na Mirka Melenu.
Zprávy z letenských šapitó 2018 (No. 1)
Včera začal 15. ročník mezinárodního festivalu nového cirkusu a divadla Letní Letné. Zahajujeme festivalová zpravodajství. Tentokrát o francouzských produkcích Bêtes de foire a Bestias.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 366)
Byl posledním principálem. Na Moravě určitě, možná i v Čechách. Aneb Mudrování prázdninové, vzpomínka na ředitele Miroslava Zejdu.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 365)
Dvě sezony jsem hrál v ostravském Divadle Petra Bezruče. Jeho tehdejší ředitel, básník, dramatik a režisér Saša Lichý si mě povolal z Brna. Aneb Mudrování prázdninové se vzpomínkou na ostravské chmury.
Žhavé zprávy z Hronova (No. 2)
Otec Ubu je pro nás hovado v čele nějakého sekretariátu nebo úřadu, v jistých obdobích i státu. Ne tak v Islandu aneb Ubu králem z Reykjavíku.
Proces Kiosk (No. 3)
Ak sa na scéne nedeje takmer „nič“, je to ten moment, po ktorom všetci túžime? Poslední díl reportáží z 11. ročníku festivalu Kiosk v Žilině. /Všechny díly najdete v rubrikách Festivaly a Zahraničí a v oddílu Seriály a blogy./
Žhavé zprávy z Hronova (No. 1)
První den letošního Jiráskova Hronova se na různých festivalových jevištích setkaly tři inscenace, které se pokusily jevištně zpracovat literární text.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 364)
Postál jsem u omšelé vilky paní Rokosové, zadíval se do slepého okna v poschodí a zavzpomínal na doby studentské… aneb Mudrování prázdninové, vzpomínka na chůzi Berkovou ulicí.
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 6)
„Tak už se to krátí“, říkám sám sobě na prahu letošní LFŠ středy a je mi z toho smutno dost aneb Rozmarná, nevěrná i úžasná středa! /Ostatní reportáže najdete v rubrikách Festivaly a Kontext a v sekci Seriály a blogy./
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 363)
V minulých týdnech mi bylo ctí pomoci na svět knížce o bardu brněnského divadla, herci Josefu Karlíkovi aneb Mudrování prázdninové, vzpomínka na Josefa Karlíka.
Víření bubnů z LFŠ 2018 (No. 5)
Vedro je zabiják a s letně-filmově školním úterým moje únava povážlivě stoupá aneb Úterý dogmatické (a česká radost).
Proces Kiosk (No. 2)
Môj druhý festivalový deň na Kiosku poznačila jemná frustrácia z až prílišnej otvorenosti jednotlivých tvarov a vákuum, ktoré pritom vznikalo.