Kategorie článků:
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 174/2)
Sestupoval jsem honosnými schody. Bylo mi smutno a teskno… Aneb Mudrování nad ztraceným večerem. /Z nepublikovaných Mudrování jaro/léto 2016/
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 174/1)
Svět je třeba stále napravovat aneb Mudrování nad finskou hrou Hřiště a brněnským divadlem Feste. /Z nepublikovaných Mudrování, podzim 2015/
Divadlo v šapitó (No. 1)
Včera začal 13. ročník festivalu Letní Letná. A zahájení při úplňku bylo bouřlivé, svůdné a mezinárodní. V secesním šapitó z Belgie vystoupil soubor Limbo z Austrálie
Poslední komentáře
- on Fotoreportáž z předávání Cen DN 2024 Děkujeme všem, kteří při předávání Cen DN odcházej…
- on Zemřela Blažena Hončarivová Milá Baďo, díky za vše, co jste pro zdejší operu a…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) A já si pořád říkal, proč vás nepotkávám na Janáčk…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Drahý Mistře, milý příteli a bývalý kolego Jarosla…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Jsem s pochroumaným panem Tučkem v e-mailovém kont…
- on Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 935) Komentář k Mudrování ..... Poslední glosa o autoro…
- on Zemřel Pavel Krejčí Milý Pavle! Znali jsme se už od vojny. Sporadicky…
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 173)
Šli jsme Zelným rynkem. Chvíli bylo ticho. Pak dívka Mab řekla: Dnes to byl nádherný koncert… Aneb Mudrování nad koncertem Hudební lahůdky - Úsvit romantismu.
Ohlasy inscenací hronovských 2016 (No. 4)
Poslední dva dny hronovské nás obcházel nejen obvyklý strašák brzkého loučení, ale i tendence k pokud možno komplexnímu aneb Jdeme do finále! /Poslední díl opožděných reportáží z letošního Jiráskova Hronova/
Ohlasy inscenací hronovských 2016 (No. 3)
Jak Ty do mě, tak do Tebe, festivalový čtvrtku, já! aneb Opožděná reportáž z letošního Jiráskova Hronova.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 172)
Spolužák ze studií na brněnské akademii, sbormistr Janáčkovy opery Josef Pančík, se po padesáti letech úspěšného působení loučil 24. června v Janáčkově divadle s diváky i s divadlem aneb Mudrování nad Koncertem slavných sborů
Ohlasy inscenací hronovských 2016 (No. 2)
Společným jmenovatelem všech produkcí bylo kromě přebujelé stopáže mluvené slovo coby ústřední komunikační kód aneb Středa jak brus!
Ohlasy inscenací hronovských 2016 (No. 1)
Po pětihodinové cestě z Hradiště Uherského jsem se ocitl přímo v lůně další své festivalové obsese, 86. ročníku Jiráskova Hronova. Aneb Začátky hladící i drsné!
Uherskohradišťské filmové hody (No. 6)
Jak nám to začalo, tak nám to končí. I ve svých dvou finálních dnech, letošní Filmovka na vavřínových věncích rozhodně neusínala. Aneb víkend epilogický v kostce tu.
Management přítomnosti Petra Oda (No. 6)
Parodie na sebe sama a své postupy – jak se v tom pak vyznat?... Včera měla být na Jiráskově Hronově uvedena inscenace Divadla Kámen Ztráta obsahu v konfekčním obalu. Nabízíme druhou úvahu na její téma a zpracování od jejího autora a režiséra.
Management přítomnosti Petra Oda (No. 5)
Absolutní vážnost, absolutní nadhled... Dnes na Jiráskově Hronově mělo vystoupit Divadlo Kámen. Bohužel z důvodu nemoci Vladimira Benderského svou účast odřeklo. Nabízíme - dnes a zítra - o inscenaci aspoň další dva díly úvah jejího režiséra a vedoucího Divadla Kámen.
Prof. Jan Císař: Dnes o všem pochybuji II/5 – bonus
O ukradeném gólu Josefu Bicanovi. Závěrečný díl ukázek z nepublikovaných částí velkého rozhovoru s prof. Janem Císařem z DN 13/2016.
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 171/3)
Odvážným štěstí přeje aneb Mudrování nad formací STAGE ART CZ a jejich světem dle Prota. /Z nepublikovaných Mudrování jaro/léto 2016/
Uherskohradišťské filmové hody (No. 5)
Nemohu skrýt, že koncert Mňágy a Žďorp mne strhl hned od prvních tónů Hodinového hotelu aneb Domobrana, muzika a lakovaný káry!
Mudrování (nejen) nad divadlem (No. 171/2)
Smích a vlny veselí se jako hrášky sypaly po kamenných zdech sklepního prostoru Husy na provázku aneb Mudrování o kabaretní Prokrastinaci ve sklepení paní Husy. /Z nevydaných Mudrování jaro/léto 2016/
Management přítomnosti Petra Oda (No. 4)
Jak by ta opera jako celek fungovala bez auta a bez ostnatého drátu? Aneb Proč zrovna auto?